CHANNEL UMB

N11 Permatang Pasir: Pakatan Haram Pas Cuba Guna Pengundi Hantu.

Thursday, August 20, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments

Pengundi yang diragui?

Adakah pengundi hantu sebenarnya wujud? 12 orang daripada 3000 hantu antara yang ditemui dan diragui... Akan dibongkarkan pada artikel yang seterusnya... Siapakah mereka? Bagaimana ia boleh didaftarkan dengan menggunakan 1 alamat yang sama? Ikuti pendedahan seterusnya.. Khas buat pembaca N11 Permatang Pasir

*Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas
sumber:n11pmtgpasir










Bantahan rasmi Pengundi hantu PAS - Tuan rumah tidak kenal pengundi Posted by Aspirasi Labels: Pilihanraya Kecil BUKIT MERTAJAM 19 Ogos - Pergerakan Pemuda UMNO negeri hari ini mengemukakan surat bantahan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berikutan wujud keraguan dalam senarai pengundi berdaftar di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.
Terdapat kes melibatkan pemilik sebuah rumah di Kampung Permatang Janggus yang tidak mengenali tujuh pengundi berdaftar menggunakan alamat kediamannya.
Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Norman Zahalan berkata, berdasarkan senarai pengundi yang dikeluarkan, terdapat 14 pengundi beralamat di rumah tersebut.
Katanya, bagaimanapun apabila disiasat dengan pemilik rumah tersebut didapati hanya tujuh pengundi yang dikenali manakala selebihnya tidak dikenali.
''Pada kita ini adalah bukti jelas terdapat kemungkinan wujudnya apa yang dikatakan sebagai pengundi hantu kerana ada pengundi yang didaftarkan di alamat yang tidak diketahui siapa mereka oleh tuan rumah sendiri.
''Jadi kita minta SPR untuk siasat segera kes ini dan tanganinya secepat mungkin sebelum berlangsungnya hari pengundian 25 Ogos ini," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengemukakan surat bantahan tersebut kepada SPR yang diterima oleh Penolong Pegawai Pengurus Pilihan Raya DUN Permatang Pasir, Masirah Che Ani di Pejabat Daerah Seberang Perai Tengah di sini hari ini.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan dan Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan turut hadir mengiringi rombongan Pemuda UMNO Pulau Pinang.
Sementara itu, Ahmad yang ditemui pemberita kemudian berkata, terdapat satu lagi kes yang menyaksikan dua pengundi berketurunan Cina beralamat di rumah milik seorang Melayu.
Katanya, ia telah disahkan sendiri oleh penduduk yang turun hairan dengan kes seperti itu memandangkan rumah berkenaan turun temurun didiami oleh penghuni Melayu.
''Ini dua kes awal, saya tak menolak kemungkinan ada lagi kes yang meragukan seperti ini kerana ada yang menganggarkan seramai 3,000 pengundi hantu wujud di DUN ini.
''Jadi hari ini saya bersama Pemuda UMNO bukan sahaja mengemukakan bantahan rasmi tetapi juga mengemukakan bukti yang berkaitan.
''Perkara ini serius kerana kita ada bukti. Bukan macam parti lawan yang bercakap kosong saja mendakwa ada pengundi hantu sana sini tetapi tak ada pun bukti," ujarnya.
Sumber Utusan Malaysia








Kita memang sedia maklum apabila tibanya musim pilihanraya pastinya akan timbul isu pengundi hantu.Memang sudah sinonim dengan pilihanraya tempatan akan dakwa dakwi oleh pihak Pakatan Haram yang BN mengunakan pengundi hantu.




Tetapi adakah anda tahu yang sebenarnya merekalah yang mengunakan pengundi hantu,siapa lagi yang akan bersekongkol dengan hantu melainkan hantu saja yang boleh berkawan dengan hantu. Pakatan Haram lah hantu besar yang sanggup melakukan apa saja demi survival politik mereka. Dakwaan kepada pihak lawan hanyalah semata mata mahu menutup kejahatan yang mereka lakukan.




Bak kata Hj Hadi,Politik Dajal baru baru ini,sememang patut di letakkan pada slogan PAS,DAP dan PKR. Hanya dajal yang mengenal hantu dan syaitan. makanya mereka ini cukup dengan sifat tabii yang jahat dan penuh tipu daya.


by - Pisau

Comments

1 comments to "N11 Permatang Pasir: Pakatan Haram Pas Cuba Guna Pengundi Hantu."
  1. SALAM

    TERUS BERUSAHA UNTUK MEMBERI KESEDARAN KEPADA RAKYAT

    SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

    SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

    SALAM SEJAHTERA