CHANNEL UMB

N11 Permatang Pasir : Yusri rasa Bersalah Dan Akui Diguna PR burukkan Rohaizat

Monday, August 24, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 6 comments
Filed under:


Yusri Isahak, rakankongsi kepada calun Barisan Nasional di Permatang Pasir, Rohaizat Osman dalam firma Saif Ariff dan Rohaizat telah datang dari Pulau Pinang untuk memberi sidang akhbar di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur pada pukul 5 petang tadi.

Dalam kenyataan beliau, Yusri menyatakan penyesalan ke atas pelbagai tomahan telah dilontarkan yang menyimpang dari tujuan asal kenyataan akhbar dibuat.

Beliau meluahkan rasa sedih diatas serangan-serangan peribadi yang dilakukan terhadap Rohaizat. Disamping itu, beliau turut meluahkan penyesalan telah dibabitkan sama di dalam usaha memburukkan Rohaizat.

Baru Ogos 20hb hari Khamis lepas, beliau telah bercakap di atas pentas PKR kononnya membersihkan diri dari dikambinghitamkan berhubung dengan pembabitan bekas firma guamnya dengan Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang.

Sidang akhbar hari ini agak anih dan pelik kerana Yusri seolah-olah menyesal menjadi sebab rakannya diburuk-burukkan. Beliau menyatakan pihak pembangkang bersalah melakukan serangan peribadi tetapi tidak menyatakan kesalahan pihak pembangkang.

Setelah disoal bertubi-tubi, terungkai beliau adalah peguam yang menguruskan segala urusan perundangan Koperasi. Mereka boleh dianggap sebagai klien peribadinya.

Buat kenyataan kerana marah?

Kenyataan ini agak pelik dan anih kerana Yusri seolah-olah mahu melakarkan dirinya sebagai seorang yang naif akan akibat dari membuat sidang akhbar di pejabat parti pembangkang.

Apabila ditanya kenapa beliau perlu membuat sidang akhbar di pejabat PKR, beliau berkata kerana beliau tidak ada platform. Hairannya hari ini beliau boleh dengan sendiri mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel jauh dari Pulau Pinang dan di Kuala Lumpur.

Yusri menegaskan Rohaizat telah menyelesaikan masaalah dengan Koperasi dan pihak Koperasi telah menarikbalik tuntutan mereka. Perkara ini sepatutnya langsung tidak jadi isu. Apa yang terjadi sepatutnya, kata Yusri tidak jadi hukuman tetapi satu tauladan.

Beliau juga mengakui bahawa beliau telah tampil ke hadapan sebelum ini kerana marah dan kecewa.

Semasa difitnah oleh pembangkang pada hari pertama penamaan calun, Rohaizat telah menjelaskan beliau adalah mangsa keadaan dan akaun ini adalah akaun rakankongsi. Rakankongsi telah meninggalkannya dan membiarkan beliau menyelesaikan sendiri.

Mengaku Koperasi pelanggannya

Apabila diminta untuk mengesahkan beliau adalah peguam yang menandatangani perjanjian jual beli sebagai saksi, beliau memperakui. Beliau juga mengakui bahawa beliau peguam yang menguruskan hal ehwal undang-undang Koperasi. (Sila lihat perjanjian di bawah.)


Bila ditanya adakah Koperasi tersebut 'fail' beliau, Yusri cuba menafikan dengan menyatakan Koperasi adalah akaun firma.

Apabila dikatakan amalan firma-firma guaman adalah membagi-bagi fail antara peguam dan hanya beliau sahaja yang tahu dan berurusan dengan Koperasi, beliau tidak memberi jawapan yang jelas. Penafian beliau tidak cukup untuk menafikan kenyataan bahawa Koperasi adalah 'fail' dan akaun beliau.

Baru menyesal kawan diburukkan?

Yusri menyatakan beliau tidak ditawarkan ganjaran untuk tampil memberi kenyataan. Beliau memohon kesemua pihak bermuhasabah dan hentikan sengketa.

Rayuan dan penyesalan Yusri agak lambat kerana beliau telah memberi peluru dan digunakan oleh pihak PAS untuk mengadakan kempen peribadi terhadap Rohaizat. Kempen peribadi telah mencapai tahap membabitkan perkahwinan Rohaizat.

Agak lambat bagi Yusri untuk baru mengatakan Rohaizat seorang kawan, mengenali hati budinya dan anak jati Permatang Pasir yang boleh membawa perubahan yang baik kepada masyarakat setempat.

Nama Rohaizat telah diburuk-burukkan di dalam pilihanraya Permatang Pasir. Isu-isu telah lari dan kedua-dua belah pihak telah berbalas serangan peribadi dan melampau calun.

Adakah Yusri bertanggungjawab terhadap pembocoran perkara ini kepada pihak lain? Nampak sangat Majlis Peguam bersekongkol dengan Peguam Pro-Pakatan membantu menjadi perkara ini satu isu kempen.

Adakah Yusri ikhlas dengan penyesalan dan mata hampir mahu melinangkan air? Yusri masih seolah-olah masih mahu memutarbelit untuk tidak mengaku tanggungjawab dan kesalahan dirinya sendiri?

Mustahil Yusri tidak faham perkara peribadi dan tidak benar pun sanggup digunakan pembangkang untuk menjatuhkan lawan.


sumber:A wall


Pisau sudah mendapat berita ini sejak dari petang tadi dan menunggu kepastian dari pengakuan Ikhlas rakan kongsi calon BN Rohaizad.


Setelah meneliti pengakuan beliau, Pisau langsung tidak terkejut apabila perkara ini juga berlaku terhadap Iman Porigi yang membuat pengkuan sekali lagi selepas PK Permatang pauh.

Pihak PR memang cukup suka membuat onar dan menekan agar saksi mengaku hal hal yang tidak benar,mereka dengan sedaya upaya cuba merosakkan kredibiliti calon seperti Pilihanraya kecil sebelum ini.namun akhir nya terbukti segala yang didedahkan adalah tidak benar,dan saksi di tekan.


Buat PAS fitnah anda bakal memakan diri sendiri, moga Allah tunjukkan kebenaran PAS sudah tersasar jauh dari landasan yang sebenar


Anda dapat perhatikan gambar di atas Yusri di temuramah Malaysiakini, sehingga sekarang posting ini di buat ,berita ini tidak disiarkan. ternyata Malaysiakini hanya menyiarkan berita yang mempunyai nilai kepada Pakatan Haram

Dan sudah pasti Yusri bakal di tuduh beliau di bayar untuk menukar pengakuan, Yusri pula bakal di serang oleh PAS,kita tunggu dan lihat kenyataan demi kenyataan oleh puak haprak PAS selepas ini.

Pisau kata " PAS dah buat silap besar menyerang peribadi calon,bakal meruntuhkan masjid"

oleh:pisau

Comments

6 comments to "N11 Permatang Pasir : Yusri rasa Bersalah Dan Akui Diguna PR burukkan Rohaizat"
  1. SALAM HURMAT...

    KEBANAR AKAN TETAP MEMIHAK KEPADA ORANG YANG BENAR!!!

    KITA TENGOK SAPA YANG KENA....

  2. VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=5304dJmPOUc

  3. salam

    baru nak sedar selepas maruah dan rumah tangga nak roboh???

    tapi sekurang2nya dia sedar juga kira oklah kalau nak bandingkan dnegan kaum yang tak sedar2 tu kan

    salam

  4. Anwar Ibrahim berprestasi tinggi dan tiada masalah perkahwinan kah kah kah http://efenem.wordpress.com

  5. Kepada yusri...sekarang baru ko tau bagaimana permainan politik pas dan pkr....jangan lah terpesona mengkagumi sasaorang ataupun kumpulan itu dengan melihat luaran dari segi pemakaian nya sahaja sebab PAS hanya mempergunakan agama untuk kepentingan politik mereka...pada mereka..apa jugak yang maki hamun dan juga fitnah walaupun dibulan baik ni akan dihalalkan dan akan menyamakan apa juga tindakan mereka dengan peristiwa yang berlaku dizaman rasullulah..begitu lah hina nya pemimpin PAS yang sanggup mempergunakan agama untuk politik mereka.

  6. 酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店經紀,
    酒店打工經紀,
    制服酒店工作,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    酒店經紀,

    ,