CHANNEL UMB

Kita Hanya Tinggal Kuasa Yang Akan Menentukan Bangsa

Tuesday, December 8, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under:




oleh Jeneral Pisau

Pisau akan memerangi habis habisan lahanat DAP & menyedarkan penduduk melayu di Pulau Pinang,dan akan berterusan mendedahkan betapa gelojohnya chauvanist cina menyapu bersih tanah tanah wakaf bernilai tinggi di Pulau Pinang.


DAP Pulau Pinang mengaburi orang melayu dengan wang ringgit walaupun tanpa mengira halal dan haram demi untuk mendapatkan tanah seberapa banyak yang mungkin.Perihal dengan tanah wakaf anda sudah sedia maklum,jika tanah sudah diwakafkan maka aset itu tidak boleh dijual beli,dan hanya tertakluk dibawah kawal selia Majlis Agama Islam Pulau Pinang.Maka adalah haram disisi agama jika waris menuntut atau mengambil hasil dari aset yang sudah diwakafkan.

Yang terbaru terjadi di Pulau Pinang, Kerajaan Sosialis Pulau Pinang telah mengambil tanah wakaf kawasan tapak perkuburan Islam Sg Dua, dengan menawarkan RM1.5 juta, tanah wakaf sudah diambil alih dan selepas ini tapak tanah perkuburan Islam akan dikomersialkan.

Pada 7/12/2009 Kerajaan Negeri Pulau Pinang DAP telah mengarahkan membuat pembayaran keatas Nor Hidayah @ Hidayah Bt Md Zain ,no kad pengenalan 351008075088 di atas sekeping cek bernilai $1,581.457.26 berdasarkan tuntutan yang dibuat pada 1/12/2009

Tapak perkuburan yang diwakafkan,tiba tiba di ambil alih dan pampasan dikeluarkan,adakah tindakan ini dibuat tanpa pengetahuan Majlis Agama Islam PP?Bagaimana waris boleh mendapat pampasan keatas tanah yang sudah diwakafkan? Adakah dengan mengambil tapak perkuburan ini,tiba tiba dihalalkan untuk dijual beli?Jika benar sekali pun diambil alih mengapa tidak dibayar kepada Majlis Agama Islam PP.?

Satu lagi kebarangkalian,boleh jadi waris dipujuk oleh puak chauvanist DAP dan CMI(Chief Minister Inc.) agar mengizinkan tanah tersebut dijual tanpa menyedari ia adalah menjadi satu kesalahan menjual tanah wakaf,apabila gelap mata dengan tawaran yang cukup lumayan,maka berlakulah episod mengadai tanah tapak perkuburan Islam.

Tindakan ini dibuat atas hasil wahyu Khalifah Cina Melaka, ini adalah salah satu tindakan yang terbaru dibuat barangkali secara tergesa gesa untuk membuat bayaran,berdasarkan dari tarikh tuntutan dibuat dan tarikh bayaran dilunaskan mengambil masa hanya seminggu. Ini adalah salah satu penyundalan oleh DAP Pulau Pinang terhadap hak orang melayu banyak lagi yang masih belum didedahkan kepada pengetahuan umum.


Sedar:

Adakah anda sedar, perkara pertama yang dibuat Khalifah sosialis cina melaka ini ketika menjadi Ketua Menteri adalah memegang portfolio tanah. Perkara yang pertama disoal beliau ketika di Sidang DUN "berapa banyak tanah wakaf melayu di Pulau Pinang,dan masih adakah tanah melayu di sebelah pulau."

Kenapa Lim Guan Eng bertanya soal pemilikan tanah wakaf melayu di Pulau Pinang? apakah agenda beliau? apa yang menarik perhatian beliau dengan bertanyakan soal pemilikan tanah orang melayu sehingga memaksa UPU mengeluarkan maklumat walaupun secara terpaksa atas arahan! Kesemua fail fail di punggah dan diteliti .


Zaman BN tidak teruk sebegini rupa,DAP bagaikan gelojoh melahap selagi mampu dan Adun melayu pakatan haprak melopong mulut diplaster dan ditarik bagaikan lembu bajakan.Tindakan ini adalah sebahagian daripada perancangan sebelum PRU13, jika DAP kalah pun mereka akan tetap menang(siapa lagi kuat,tuan tanah atau kuasa politik?) ,jika DAP menang, mereka cukup untuk menamatkan penguasaan politik orang melayu Pulau Pinang.


Penang Republic Of Sosialis! : klik sini
sila rujuk artikel sebelum ini: klik sini , sini , sini, sini , sini, sini , sini , sini , sini

Pisau kata " ekonomi sudah lama dikuasi oleh mereka,sekarang politik pun mahu dikuasai,jadi apa yang tinggal untuk orang melayu?"

Comments

1 comments to "Kita Hanya Tinggal Kuasa Yang Akan Menentukan Bangsa"
  1. kuasapun dah tiada. Jika hanya tinggal kuasa, mengapa ekonomi tidak dimiliki. 50 tahun lebih pegang kuasa, masih mundur dalam ekonomi? mengapa? Rasuah? Perut sendiri? ali baba? Cukup sekadar CEO? 25 PERSEN? lU FIKIRLAH SENDIRI. Jangan pergunakan lagu 'anak kecil main api', tapi tindakan lain.