CHANNEL UMB

BUKTI KALID GAGAP BERHATI BUSUK! MESTI BACA!

Thursday, January 7, 2010 by pisau · 1 comments

oleh pk



Petang tadi blogger Rocky Bru mendedahkan usaha Khalid Ibrahim untuk memaksa Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) untuk menerimanya sebagai Pengerusi dan Rodziah "Saya diugut rogol" Salleh.

Berikut adalah Minit Mesyuarat bagiu membincangkan penyelesaian masaalah cukai tanah Permodalan YBK Sdn Bhd bertarikh Oktober 1hb. 2009.







Sekiranya YBK enggan, Tan Sri Khalid Samad melalui Dato Dr Hasan Ali mengugut jika penyusunan semula organisasi Permodalan YBK tidak dipersetujui oleh ahli Lembaga Pemegang Amanah YBK, mereka mengugut untuk menghentikan semua urusan pembangunan di kawasan yang dimakduskan dan menyelesaikan keseluruhan tunggakan cukai tanah.

Bagi 9 hakmilik yang belum dibayar sebelum Ogos 31hb 2009, RTD Hulu Selangor akan mengeluarkan Notis 6A. Sekiranya tidak dijelaskan, Notis 8A akan dikeluartkan untuk merampas tanah YBK.

Dalam meyuarat itu, mereka bersetuju dan membuat rayuan beberapa perkara. Dalam mesyaurat untuk tujuan sama pada Oktober 14hb, Khalid tetap berdegil dan terus dengan ugutannnya.






YBK menerima surat dari pegawai kewangan negeri untuk mengarahkan YBK memberhentikan projek UiTM mereka.




Permodalan YBK menjawab dalam surat bertarikh Disember 31 2009 memberitahu mereka tidak meneruskan projek.

Butiran berita, baca Malay Mail sini dan sini

Sumber: The Unspinners

Kalid Gagap ni dah la bebal berhati busuk pulak tu, si haramjadah ni nak sapu duit orang miskin dan anak yatim pulak sekarang ni! Hoi bangsat, lebih baik kau letak jawatan je la! Aku harap pihak berkenaan akan mengambil tindakan sewajarnya, apa negara ini sudah tidak ada undang-undang ke???

Comments

1 comments to "BUKTI KALID GAGAP BERHATI BUSUK! MESTI BACA!"
  1. salam..

    shocking..

    membuka minda bagi orang yang membaca..

    mohon untuk savekan link nya..
    ini link saya:

    http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/

    boleh bertukar pendapat dan buah fikiran

    khairul hafidz,
    Yang Dipertua persatuan pelajar (PKPMI) Pusat