CHANNEL UMB

Hebat : Nik Aziz Terajang Hasan Ali ?

Friday, February 12, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under:

Dr Novandri Hasan Basri

Penulis tertarik dengan foto yang telah ditunjukkan oleh beberapa blogger. Penulis jangkakan bahawa foto superimposed ini adalah milik blogger pro-kerajaan tetapi rupanya adalah hasil karya blogger pro-parti pembangkang sendiri !


Yang menimbulkan kemusykilan ialah foto dan blog tersebut telah dipadam (klik di sini). Penulis tersenyum sinis kerana pemilik blog pro-pembangkang tersebut rupa-rupanya seorang penakut dan tidak berani bertanggungjawab ke atas tindakan sendiri.

Sungguh memalukan!

Sekurang-kurangnya, blogger Jeffry Damien tetap bertanggungjawab dan berani berdepan dengan tuduhan yang Nik Aziz telah lakukan kepada pihak polis.

Apakah Nik Aziz akan membuat laporan polis tentang foto superimposed beliau menerajang Hasan Ali ini?

Apakah Nik Aziz memilih kasih dan berdiam diri sedangkan maruah beliau telah dilumat-lumat oleh blogger pro- pembangkang sendiri?

Jika Nik Aziz tidak membuat laporan ke atas foto di atas, adalah lebih baik jika Nik Aziz mengugurkan sahaja laporan polis keatas blogger, Jeffry Damien. sila klik

Jeffry berkarya mengambil contoh strategi dan mode operandi parti pembangkang yang sehingga kini begitu giat menggunakan kaedah foto superimposed. Dan beliau tidak memadam blog beliau seprti yang dilakukan oleh blogger pro-pembangkang yang pengecut itu.

Ironinya, pemimpin-pemimpin yang diserang oleh pro-pembangkang tidak pula melenting dan tidak berperangai kebudak-budakkan seperti Nik Aziz kerana mereka tahu tidak akan ada yang percaya dengan foto superimposed tersebut.




Foto penulis juga pernah di touch up sehingga hodoh oleh blogger pro-pembangkang tetapi penulis tidak pula melenting.

Persoalannya sekarang, apakah Nik Aziz extra- melenting kerana ada kebenaran tentang foto tersebut?

Jika tidak ada, penulis sarankan kepada Nik Aziz supaya gugurkan sahaja laporan polis itu dan terimalah kenyataan bahawa foto superimposed beliau tidak akan berkurangan selepas ini tetapi mungkin lebih banyak.

Dan jika Nik Aziz serius mahukan isu foto itu diselesaikan, Nik Aziz juga patut menasihati blogger-blogger pro-pembangkang dan jentera siber pro-pembangkang supaya tidak lagi melakukan perkara yang sama dan telah mereka lakukan sekian lama.

Persoalannya, adakah orang yang mahu mendengar nasihat Nik Aziz lagi?

Comments

0 comments to "Hebat : Nik Aziz Terajang Hasan Ali ?"