CHANNEL UMB

Penang : DAP Kencing,Juak PAS Tukang Tadah,Melayu Di Perbodohkan

Thursday, February 11, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under:

oleh Jeneral Pisau




Hujah dan jawapan dari Haprak Daily mengambarkan betapa PAS menjadi penjilat tegar Khalifah Cina Melaka dan tungangan DAP Sosialis di Pulau Pinang.

Persekongkolan sumbang mahram jalang seperti PAS dengan big brother DAP makin hari makin ketahap penyundalan maruah dan tidak ada harga diri ,begitu mudah jalang seperti PAS diperkotak katikkan dengan angka angka peruntukan kepada hal ehwal umat islam yang secara jelas golongan didalam PAS kurang mahir didalam matematik dibutakan dengan retorik politik murahan.Bijik pandai didalam PAS dibutakan dengan angka angka yang menaikkan nafsu shawat untuk menadah diri agar terus dirogol sepuas puasnya oleh DAP.

PAS menjadi jurucakap kepada suami haramnya DAP dengan menyiarkan beberapa fakta yang jelas berbohong kepada umat Islam Pulau Pinang.

Majlis syura ditubuhkan dengan pelantikan ahli majlis ditauliah dan disampaikan oleh Khalifah Cina Melaka.Kenapa Lim Guan Eng mencampuri urusan umat Islam,hinggakan pelantikan dan pentauliahan pun ditentukan oleh ketua menteri keparat ini.Apa sebenarnya majlis syura ini? Adakah hanya sekadar mendapat jawatan dan bermesyuarat kadang kadang tetapi akhirnya keputusan dibuat oleh Lim Guan Eng sendiri?

Pemimpin melayu haprak Pulau Pinang mendabik dada dengan tertubuhnya majlis syura ini,tidak cukupkah dengan adanya Majlis Agama Islam Pulau Pinang?Jabatan Agama Islam Pulau Pinang & Jakim?

PAS dan juak haprak mendabik ada kononnya melancarkan bantuan 1 keluarga 1 hufaz,dengan hanya member sedikit token RM300 itu pun hanya sekali,maka hebohlah satu Negara mereka Berjaya membimbing dan membantu menambahkan para hufaz,mereka dibutakan kerana hitamnya hati mereka,hinggakan tidak Nampak bangunan dan sekolah sekolah hafiz yang dibina dan diberi bantuan beratus juta oleh kerajaan melalui ICU dari Jabatan Perdana Menteri.Dari mana datangnya wang kepada penubuhan sekolah agama sains yang banyak melahirkan pelajar cemerlang 20 A dalam SPM? PAS bagi?Pakatan bagi?

Lihat betapa mereka ini diperbodohkan secara terang terangan,dalam Haprak Daily ada menyatakan sejumlah RM132,000.00 setahun untuk mengimarahkan ramadhan di Pulau Pinang.Kenapa mereka ini tidak Nampak,walhal kerja mengimarahkan masjid dan surau telah dibantu sejak sekian lama oleh sumbangan YB dari BN dan termasuk ketua ketua Umno bahagian, malah lebih dari itu disumbangkan oleh UMNO,tetapi perkara perkara ini tidak pernah di hebohkan,kerana jika kita benar benar ikhlas membantu biarlah membantu tangan kanan member ,tangan kiri tidak tahu,itulah yang disarankan oleh agama. Tidak seperti PAS yang jelas amat bongkak dan ujub diri , hati mereka cukup banyak penyakit hati hingga tertutup untuk melihat segala kebaikan yang diberikan sebelum ini.RM132,000.00 besar sangatkah sumbangan tu hingga diheboh hebohkan, janganlah memperbodohkan rakyat dengan sejumlah itu kamu mendabik dada dengan propaganda politik.

Sumbangan oleh kerajaan sosialis hanya RM2000 hingga RM3000 untuk setiap surau dan masjid,agak pelik masjid negeri yang besar hanya menerima RM5000 sahaja dari kerajaan negeri ,jumlah sebanyak itu hanya sekadar melepaskan batuk di tangga,cukup berbeza semasa BN perintah,peruntukan yang diberi lebih dan banyak program berjaya dijalankan seperti Ihya Ramadhan dan Tadarus Al quran, sekarang ada?

PAS dan haprak melayu diperbodohkan oleh LGE secara terang terangan, LGE dengan lagak seperti khalifah umar kononnya telah menubuhkan HalalHub.sebenarnya di tubuhkah sejak zaman BN,Penang Free WiFi diperkenal tahun 2006 dilancarkan oleh Koh Tsu Koon di PSDC,kemudian selepas PRU12 Lim Guan Eng mengumumkan kesemua ini,kononnya perancangan kerajaan DAP haprak ,Cuma salin kulit kemudian berbohong kepada penyokong mereka yang sedia bodoh buta mata dan buta perut.

Gambar diatas bukti mereka sedang berusaha sorokkan fakta sebenar,seluruh negeri pulau pinang mereka berbohong.
Juak Haprak PAS berselera dengan menwarwarkan semasa 2008 BN perintah peruntukan hanya 12.5juta,kononnya peningkatan bantuan kepada umat Islam berjumlah 24 juta,dalam soal ini PAS cukup berbangga dengan suami haramnya,walhal fakta yang sebenar disorok dari pengetahuan umum. Bantuan bukan 24juta tetapi hanya 11juta,kurang 1.2juta dari zaman kerajaan BN: Klik sini

Pisau ingin memetik dari sumber komen di blog pemuda nibong tebal,peruntukan yang dicanangkan amat kurang kepada umat Islam hanya retorik semata mata,semasa BN perintah masjid2,surau lebih banyak dapat bantuan baik pulih, pa sistem dll.Peruntukan kepada guru agama kafa kerajaan BN bayar RM600 hingga Rm700 kerajaan negeri hanya tambah RM50.Hinggakan juak juak aparat PAS mendabik dada mereka seolah olah mendapat durian runtuh kurniaan khalifah cina Melaka ini.

Kenapa tidak persoalkan berapa banyak yang diperuntukkan kepada rumah ibadat cina,ini tidak termasuk bantuan kepada kongsi kongsi cina yang disalurkan melalui akaun ‘lain lain belanja ‘ yang boleh digunakan tanpa had oleh setiap Adun DAP! Oh Pisau terlupa,sudah pasti parti sebodoh PAS tidak akan nampak disebabkan dibutakan jumlah palsu RM24juta yang dicanangkan oleh cina melaka kesayangan mereka.

Pisau turut mendapat rungutan dari anak Pulau Pinang yang menuntut di Mesir dan Jordan,dahulunya setiap tahun Tim Ketua Menteri akan pergi melawat dan menyampaikan bantuan kepada anak anak negeri,namun hingga sekarang kerajaan yang dicanang canangkan kononnya amat prihatin kepada umat islam langsung tidak member bantuan kepada penuntut di sana.

Saya pelajar jurusan syariah Universiti Al Azhar (Mesir.Saya berasal dari BMertajam.

Mengapa sejak Pakatan Rakyat memimpin PPinang dah tiada peruntukan atau sumbangan seperti masa kerajaan dulu bagi kat kami pelajar disini..

Kalau dulu akan ada lawatan Tim. Ketua Menteri Pulau Pinang memberi sumbangan kepada kami..

Adakah kami pelajar Agama dipinggirkan???

Kenapa kami ni tak de nilai ke berbanding pengajian Tahfiz???”


Untuk makluman anda,program tahfiz sudah lama dijalankan di Pulau Pinang atas bantuan kerajaan BN, kerajaan BN turut membina maahad tahfiz quran disebelah masjid negeri dan turut menyediakan program intigrasi kepada pelajar .


Pisau akan ulas isu kononnya Khalifah cina melaka berjaya menghapuskan miskin tegar pada artikel yang lain.


Pisau kata " Kenapa PAS suka sangat melahap kencing DAP?

Comments

1 comments to "Penang : DAP Kencing,Juak PAS Tukang Tadah,Melayu Di Perbodohkan"
  1. MELALUI RUANGAN INI, HAMBA AMAT BERHARAP ORG YG DIPANGGIL TG HJ HADI (TG NIK AZIZ HAMBA TAK MINAT)DAPAT BERBUAT SESUATU SECEPATNYA DEMI MELAYU ISLAM. ISLAM MELAYU, ISLAM, ISLAM DAN ISLAM DI BUMI BERTUAH INI. BUATLAH KEPUTUSAN. BUKANKAH 20 TAHUN DULU TGHH BUKAN MAIN GAGAH DENGAN WASIAT PERJUANGANNYA TENTANG ISLAM DI NEGARA INI? SEDARKAH ALLAH SEDANG MENGUJI TG DAN PENGIKUT PARTI YG SEDANG TG TADBIRKAN? TOLONGLAH..........TOLONGLAH.