CHANNEL UMB

Penang Maulidur Rasul: Lim Guan Eng,3 hari,3 Kali Bohong,3 Kali Kencing,3 Kali Berbelit

Sunday, February 14, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under:

Coat of arms of Penang

oleh pisau.net

Sebelum ini Khalifah Sosialis Cina Melaka menafikan membatalkan perarakan sempena Maulidur Rasul,malah blog blog PAS begitu berselera menjilat segala wadah busuk yang keluar dari mulut Ketua Menteri ini dengan dalil dalil tidak perlunya mengadakan perarakan Maulidur Rasul.

Tetapi mereka lupa, kenapa Kerajaan Pulau Pinang tidak membatalkan perarakan Thaipusam atau pun Pesta Tanglong? Ini begitu jelas betapa mereka mengamalkan double standart,malah menidakkan hak orang Islam.

Malah,kenyataan paling bodoh oleh kebanyakan juak PAS penjilat DAP,menyatakan surat yang didedahkan adalah palsu, Pisau mencabar juak juak PAS membuat laporan polis jika dakwaan surat yang paparkan adalah palsu. :surat pekeliling klik sini

Pokoknya yang dibantah,kenapa perarakan dibatalkan tanpa sebarang sebab yang kukuh, walaupun pada masa yang sama kerajaan negeri mengadakan sambutan perhimpunan ummah di dewan sri penang, tetapi ini adalah 2 isu yang berbeza. Perarakan tidak dibenarkan kepada umat Islam,MENGAPA?!

Lim Guan Eng dan pimpinan pakatan haprak Pulau Pinang memberi kenyataan putar belit, mereka masih mahu menegakkan benang yang basah,walhal sudah terang lagi bersuluh apabila terdedahnya surat pekeliling yang membatalkan perarakan.

Utusan

Guan Eng yang dipetik portal berita propembangkang, The Malaysian Insider hari ini bagaimanapun menafikan laporan itu yang disifatkannya satu pembohongan sambil menegaskan bahawa perarakan bagi sambutan itu akan diteruskan.

Portal berita itu memetik Setiausaha Agung DAP itu sebagai berkata, media arus perdana sengaja membelakangkan berita atau tidak melaporkan perkara yang sebenar mengenai Pulau Pinang.


Malaysian Insider

Guan Eng calls Utusan’s bluff on Prophet’s birthday march

By Syed Jaymal Zahiid

KUALA LUMPUR, Feb 13 — Penang Chief Minister Lim Guan Eng (picture) has confirmed this year’s annual Prophet Muhammad’s birthday procession, saying the Utusan Malaysia report about the procession being banned, which started a protest among the newspaper’s Umno owners, was a lie.

He denied Tan Sri Muhyiddin Yassin’s accusation of being anti-Islam for wanting to cancel the march and invited the deputy prime minister to take part in the three-day state celebrations at the end of the month.

Utusan Malaysia lied and I don’t want Muhyiddin Yassin to embarrass himself by believing that lie,” Lim told The Malaysian Insider last night.




Selepas tersebarnya pendedahan surat pekeliling membatalkan perarakan sempena Maulidur Rasul,tiba tiba Lim Guan Eng sekali lagi berbohong apabila menyatakan tidak pernah membatalkan perarakan tersebut,jadi apa kejadahnya surat pekeliling yang didedahkan.

Kemudian sekali lagi Lim Guan Eng dan Malik Kasim berbohong dengan membuat U turn secara tiba tiba membenarkan kembali perarakan sambutan Maulidur Rasul secara tiba tiba menjadikan sambutan selama 3 hari ,selepas tembelang mereka terdedah dan mendapat bantahan umat islam Pulau Pinang.

Penang says ‘online letters’ were ideas for Prophet’s birthday do

By Asrul Hadi Abdullah Sani

KUALA LUMPUR, Feb 13 — Penang today remained adamant it never intended to scrap the annual Prophet's birthday procession, claiming scanned copies of such letters were just new ideas outlined by government officials.


Penang executive councillor for religious affairs, Abdul Malik Abdul Kassim (picture left), said the letters were ideas to change and expand the format of the three-day celebrations starting Feb 25.

Mereka jelas berbohong rujuk aturcara majlis sambutan,tidak ada perarakan malah majlis berakhir pada pukul 11.30pagi. Tidak ada langsung dinyatakan sambutan akan diadakan selama 3 hari,dalam jadual aturcara tidak dinyatakan adanya perarakan,malah Pisau merujuk dengan beberapa penjawat awam yang terlibat dengan perarakan,mereka menyatakan memang perarakan dibatalkan berdasarkan surat pekeliling dan tidak wujud sambutan akan diadakan selama 3 hari.Malah mereka tidak menerima surat pekeliling sepertimana yang didakwa oleh Malik Kasim.



Adakah untuk menutup malu atas tindakan membatalkan perarakan maulidur rasul?,Lim Guan Eng & Malik Kasim mengarahkan JAIPP mengeluarkan jadual baru pada 13/2/2010,walhal sebelum ini didalam laman web JAIPP hanya menyatakan cuma majlis perhimpunan sahaja akan berlangsung,kemudiannya mereka telah mengarahkan mengubah jadual di laman web JAIPP kepada majlis perhimpunan dan perarakan,Setelah itu barulah mereka mengeluarkan kenyataan secara bersama sepertimana yang disiarkan oleh Malaysian Insider?


Adakah ini salah satu taktik
Damage Control dan cubaan mengubah persepsi untuk mendiversikan tuduhan tersebut untuk menjadikan yang menuduh kelihatan membuat fitnah?


Dalam masa 3 hari Lim Guan Eng dan Malik Kasim mengeluarkan 3 kenyataan yang berbeza beza,inilah sifat chauvanist yang cuba menutup helah yang digarap secara halus menidakkan hak umat Islam,malah paling menyedihkan PAS & PKR seperti biasa dengan sifat gampanganmereka,langsung tidak membantah dengan hanya menurut kata dan menjadi pak angguk kepada suami sumbang mahramnya.



Pisau kata " ceramah di tapak pesta pakatan gagal,tak sampai seribu orang yang datang,ramai dah tau pakatan kencing kuat sangat"

Comments

1 comments to "Penang Maulidur Rasul: Lim Guan Eng,3 hari,3 Kali Bohong,3 Kali Kencing,3 Kali Berbelit"
  1. Dear PAS 4 All, please think in a different way. We don't want at one time our new generation will not aware the existance of Maulidur rasul as it will not be rememberance anymore. This is what LGE is trying to do. Please wake up. LGE is trying to die off the maulidur rasul momentum slowly.