CHANNEL UMB

P94 -Jangan Lupa Pangkah Lambang Pakatan Rakyat- Erkkk....Lambang Pakatan Rakyat???

Sunday, April 4, 2010 by PAPA GOMO · 3 comments
Filed under: ,


Logo Pakatan Rakyat?

Setiausaha agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim ketika ditemubual oleh Free Malaysia Today (FMT) menjelaskan konvensyen ini mengesahkan PR sebagai satu pakatan yang sahih yang diiktiraf dan memberi alternatif terbaik untuk rakyat menggantikan Barisan Nasional.

“Ini adalah konvensyen yang sulung untuk PR, muncul sebagai satu pakatan yang jitu dengan berjuang atas landasan yang digariskan untuk kepentingan rakyat,” katanya .

Sumber Bernama 11 December 2009

Tarikh Penamaan Calon telah di tetapkan SPR pada 17hb April ini manakala tarikh pengundian pada 25hb April ini bagi pilihanraya kecil Hulu Selangor P94.

Buat Barisan Nasional yang akan bertanding pada PRK P94 ini tiada masaalah dalam meletakkan Lambang mereka Dacing yang berwarna Biru itu Sejak zaman berzaman lambang Dacing inilah di gunakan bagi membuktikan Komponen dalam Barisan Nasional adalah bersatu di bawah lambang Dacing ini.

Tapi.............
Bagaimana pula dengan Pakatan Rakyat? Jika PKR bertanding sudah pasti mereka akan menggunakan lambang Mata tersebut. Jika DAP sudah jelas lambang Rocket nya itu. Malah jika PAS pula pasti lambang Hijau Putih ditengah akan di pertaruhkan.

Persoalanya bila kah mereka akan menggunakan Lambang warna oren yang telah di persetujui oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang itu? Apakah Lambang tersebut hanyalah Retorik semata mata? Atau sememangnya Pakatan Rakyat ini benar benar Ikhlas dalam kerjasama mereka itu?

Sebelum ini Gomo sudah mengeluarkan beberapa artikel yang bertanyakan hal Pendaftaran Pakatan Rakyat ini di ROS. Namun sehingga ke hari ini tidak ada langsung Jawapan dan perkhabaran dari kepimpinan pakatan dalam mengulas isu ini. Awat Senyap???

Ini sudah jelas dan nyata bahawa PKR,DAP dan PAS sebenarnya tidak bersatu dan tidak bermuafakat dalam perpaduan mereka itu. Malah dengan lebih nyata lagi mereka hanya bersatu di bawah nama Pakatan Rakyat bagi menipu dan memanipulasi Rakyat agar terpedaya dengan agenda mereka yang kononnya membela rakyat.

Presiden PAS sudah bersetujui akan pengabungan ini, Lim Kit Siang dari DAP pun begitu, malah Anwar Brahim yang di lantik ketua Pakatan Rakyat juga senada dengan mereka dalam penubuhan pakatan Rakyat ini. Namun mengapa mereka tidak serius dalam menubuhkan Pakatan Rakyat yang sah???

Rakyat harus sedar dan jelas akan hal ini, jika dalam mendaftarkan nama Pakatan Rakyat pun mereka Gagal, apatah llagi untuk membela rakyat. Jika mereka benar Ikhlas untuk memperjuangkan Rakyat sudah pasti pada PRK P94 Hulu Selangor ini telah menjadi medan permulaan buat Pakatan Rakyat menggunakan Lambang kesepakatan mereka di bawah nama Pakatan Rakyat.

Yang jelas dan Nyata BARISAN NASIONAL adalah yang Halal dan Sah, manakala PAKATAN RAKYAT adaah yang HARAM sama sekali.

Undi BN masuk Neraka kata Nik Ajis,
Namun apakah undi Pakatan Rakyat masuk Sorga?
Walhalkan BN itu SAH dan HALAL
Manakala Pakatan Rakyat itu HARAM keseluruhannya.

Renung renungkanlah......

Psssttt....Dah masuk 5 bulan depa tak daftar Pakatan Rakyat ni...

ARTIKEL BERKAITAN KLIK

UMNO Dalang Kegagalan Pakatan Rakyat Di Daftarkan Sebagai Sebuah Parti?

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Comments

3 comments to "P94 -Jangan Lupa Pangkah Lambang Pakatan Rakyat- Erkkk....Lambang Pakatan Rakyat???"
  1. Salam Untuk Semua.

    Sebenarnya PR terlalu banyak menggunakan reverse saikologi. Tujuannya untuk mengelirukan rakyat. Tetapi sebaliknya PR sendiri terkeliru.

    Kalau kita perhatikan. Lompat parti idea mereka. Bila 1 Adun BN keluar di sambut dan di arak. Buat road show dan berbagai-bagai lagi.

    Lepas 10 hari. Adun Bn kembali semula dan 3 lagi adun dari PR menjadi bebas. Di pukol canang apa yang keji-keji sahaja, kataklah, dibayar BNlah dan pelbagai lagi tohmahan untuk mereka ini yang keluar dari PR.

    Semua itu dari tindakan DSAI "we have Number". Sebenarnya Allah sudah mengambulkan permintaan DSAI tanpa DSAI sadari.

    DSAI mahu jadi PM Malaysia. Sudah jadipun. DSAI sudah jadi "PM MALAYSIA DALAM PENANTIAN ATAU DALAM IMPIAN ".

    "Betulkanlah yang Biasa
    dan Biasakanlah Yang Betul".

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com
    http://saatjais.formor.com

  2. Hello,

    Dato' Mohd.Ariff Sabri bin Hj. Abdul Aziz (UMNO) is asking the following, tapi lu heboh sahaja kichi punya hal.

    Explain to the public how and why Bank Negara lost RM 30 billion engaging in foreign exchange hedging. Since the person connected with that losses recently gained notoriety because his POLSEC was caught red handed with millions in cash, he can't escape being spluttered with the mud. His position in a cabinet of a PM who says there must be zero tolerance of corruption cannot be tenable.

    Investigate and explain the more than USD800 million losses incurred by PERWAJA under the stewardship of Eric Chia.

    Explain the rationale of using RM10 billion EPF money for Valuecap Sdn Bhd to mop up shares in the share market. This becomes pertinent as EPF has also come into the limelight when the PM says, EPF money will be used to invest in the economy. We don't want a repeat of a Valuecap job.

    Investigate the RM 700 million losses in Bank Islam. How can a bank built on moral and religious sanctions and whose operations also come under the purview of Islamic scholars, bank incur losses? Was it due to mismanagement? If it was, let it be explained to the people.

    Explain to us in full how has the oil royalty received by Terengganu totalling more than RM 7 billion been applied? Where has the money actually gone to?

    Please explain how we can justify using RM 500 million for the Philharmonic Orchestra over a period of 10 years? Why are we sustaining this elite pastime with PETRONAS's money? Once in a while inviting SM Salim or Siti NUrhaliza to sing cannot hide the astronomical sums paid out.

    The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Out of the amount, the government paid RM2.21 billion for the purchase of information and computer technology (ICT) equipments which it is unable to give a breakdown.

    The government must come clean about the "commission' paid for purchase of jets and submarines to two private companies Perimekar Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted to RM910 million. The current defence Minister says no commission were paid by the government. He may be technically correct, but that doesn't excuse him from having to tell us of the circumstances enabling people to get RM 500 million for being procuring agents. He would have to tell the public fast as more revelations will come out in the open, when partners to the RM500 million-windfall will be going to courts accusing each other of reneging on their promises. The government can't explain away the channelling of huge amounts of money in such cavalier fashion.

    Explain to the public why RM300 million was paid as compensation to Gerbang Perdana when it didn't complete the RM1.1 billion "Crooked Scenic Half-Bridge". Samy velu was adamant and insistent the government wouldn't pay even a smaller amount but ended paying anyway.

    Explain further the RM1.3 billion that now appears to be wasted building the white elephant Customs, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation of the Malaysia-Singapore scenic bridge.

    PARAMESWARA

  3. Parameswara..Because they're Pharaoh!!!