CHANNEL UMB

NAJIB : DARI IJTIMAK TABLIGH KE MAKAH

Wednesday, July 22, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under: ,


aku tidak mahu apologetik hatta jilatlistik dalam penulisan. pemimpin harus taat dan patuh kepada suruhan agama.

berhadapan dengan kaabah merupakan peluang terbaik memohon petunjuk, alhamdulillah najib diyakini semakin memahami permaslahan umat islam di malaysia. inilah antara sebaik tawakal dalam memohon petunjuk.

najib harus kembali memikirkan beberapa permaslahan umat islam di malaysia. krisis berterusan dan isu yang menjadi duri dalam daging umat harus ditangani. dua minggu lepas umat melayu mengenang semula kisah natrah. natrah itu telah meninggal dunia tetapi impak kisah hidupnya pernah menggegarkan jiwa dan raga umat islam di singapura.

aku pernah menulis artikel mengenai natrah yang bertajuk 'antara zulkifli nordin dan inspektor taha kalu' beberapa bulan yang lepas. dalam penulisan itu aku menyatakan sokongan tiada berbelah bahagi terhadap usaha ahli parlimen itu yang telah membentangkan secara lengkap ide mahu menghapuskan permaslahan murtad di malaysia.

walaupun zul datang dari pkr dan ada idenya lebih menjilat anwar namun atas ISU MURTAD aku mengambil pendirian berpihak.aku bersedia menyokong zul dan mana-mana ahli parlimen melayu yang sedia menamatkan krisis murtad di malaysia.

NAJIB DAN UMNO HARUS SELONGKAR KELUHAN UMAT

krisis murtad berlaku sejak zaman natrah sebelum ia mulai meletup tatkala seorang gadis bernama siti aishah bukhari bertukar agama. di situ bermula tragedi kesakitan jiwa orang islam/melayu , mereka merintih kerna segelintir pimpinan partai politik sekadar melepas pandang isu seberat ini.. anwar pernah mengetuai gerakan antai murtad, namun bidalan sekali air bah sekali pasir beubah melanda jiwanya. kini dialah sang petualang durjana mempelopori agenda liberalisme agama !

NAJIB DAN UMNO HARUS INGAT

bahawa bukan semua umat melayu punyai keahlian umno dan pas tiada mampu hatta layak mendabik dada sebagai wakil alternatif partai melayu yang kedua.. 2 partai ini sekadar punyai keahlian juta sahaja dan disebelah sana ada kelompok melayu yang lebih besar kuasa politikal nya. mereka tiada berparti namun senantiasa mengikuti game dan rencana politikal malaysia dengan teliti.

buktinya kuasa mereka telah menggugat umno pada pilihanraya ke 12. peralihan undi luar biasa hebatnya ini bukan kerna anwar itu ganteng atau pas itu hebat, tetapi sekadar berlegar pada agenda protes sahaja. rakyat sekadar mahu mengajar umno erti amanah. mereka tiada berminat dengan retorikal segelintir pimpinan umno yang menghabiskan masa berjam bermain golf.

melayu sensisitf jiwanya. alhamdulillah dan aku akui ia sebenarnya perencanaan qada dan qadar tuhan maha esa, setahun berlalu pasca pilihanraya mac 08 maka kegampangan wajah sebenar anwar dan pas diperlihatkan satu persatu .

bermula dengan ide gila khalid samad menjaja ALLAH digereja kristus,disusuli dengan mainan politikal brengset pas mengenai hudud,kemunculan nizar manusia petaka bangsa dan agama,apatahlagi anwar sang dorjana antara cerita-cerita klimaks filem yang dipertontonkan dengan begitu cepat oleh tuhan rabbullalamin.

sudah ku kata bahawa melayu pantang dihina agama dan bangsa, sekilas marah dan terguris jiwa,tiada sampai setahun protes undi luar biasa kiranya semakin berani dilakukan oleh mereka. peralihan besar undi di kuala trengganu,bukit gantang dan manek urai meropakan manifestasi kebencian pengundi melihat jelek permainan politikal ala gampangan pakatan.

NAJIB PUNYAI KUASA DAN PILIHAN

antaranya meletakkan kepentingan ALLAH SWT melebihi segalanya. di tangan ada kuasa pemerintahan. najib bisa menggunakan ia semaksima mungkin. permaslahan umat harus berani diselesaikan dengan segera. penggubalan ARTIKEL 11 yang membenarkan umat murtad harus segera dilaksanakan.murtad secara teoritikaliti dan praktikaliti harus ditamatkan dengan seberapa segera. najib bisa menggubal dan jurusan itu maka tamatlah segala usaha gerakan murtad secara demokrasi undang-undangnya.

KIRANYA NAJIB MELAKSANAKAN PENGGUBALAN ARTIKEL 11

maka akan terlihat di depan mata seluruh umat, siapa diantara mereka berkiblatkan liberalisme dan siapa antara mereka pejuang islam. kiraan politikal mileage sebenarnya memberikan keuntungan besar kepada najib dan umno. anwar dan segelintir liberalis pimpinan pas pasti meracau gila kiranya ARTIKEL 11 digubal sepenuhnya.

antara kepentingan undi dan kepentingan umat sudah pasti undi akan menjadi perkiraan anwar attaturk manusia petaka agama dan bangsa. anwar pasti bergurindam jiwa dan berretorikal kata, hak asasi dan demokrasi kitaaa akan pertahankan dan kata yang keluar dari mulut sang perosak ini akan disahut takbir oleh pimpinan dan ahli pas yang senantiasa dungu sepanjang masa..

maka satu kelompok besar melayu yang bukan ahli umno hatta pas sudah dapat menilai antara kaca dan permata. sudah pasti satu pukulan maut protes maha besar gamaknya akan mengenai anwar dan partai pas yang maha berpura-pura. najib bisa melakukan politikal checkmate antara yang paling berjaya. satu mendapat rahmat dari ALLAH swt, kedua undi melayu/islam pasti 100% beralih menyokong najib dan ketiga anwar attaturk dan partai pas yang maha pura-pura akan ditalkinkan seadanya.dalam rencana sun tzu, ada disebut bahawa peluang kemenangan bisa tercapai kiranya sang ketua punyai keberanian membuat keputusan luar biasa. peristiwa perang khandak bisa mengajar kita erti merangka strategi dan memerangkap lawan.

Artikel dari Gerakan Anti PKR

Posted by The Rock!

Comments

0 comments to "NAJIB : DARI IJTIMAK TABLIGH KE MAKAH"