CHANNEL UMB

N11 Permatang Pasir : DALANG TABUR DUIT PALSU DIKESAN

Friday, August 21, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under:




SAHH !
taburan duit palsu yang turun seiring dengan hujan rintik2 kelmarin adalah hasil usaha terdesak pencacai2 Pas yang sangat memerlukan kemenangan di DUN N11 Permatang Pasir.

Siasatan telah dibuat dan mendapati semua rumah yang diselitkan duit palsu tersebut adalah terdiri dari penyokong 'totok' Pas. Dan kawasan itu adalah markas utama Pas dikawasan Permatang Pasir.

Malah penyokong2 inilah yang berkerjasama dengan jentera Pas yang diimport dari Perak untuk memburukkan Umno/BN. Mungkin mereka yang melakukan usaha menabur duit ini telah diasuh oleh Nizar dan Sivakumar.

Usaha terdesak pihak Pas ini berikutan modal yang mereka gunakan sebelum ini iaitu menyerang peribadi calon Umno/BN tidak memberi hasil yang memuaskan. Ini adalah kerana penduduk DUN N11 Permatang Pasir amat rapat dan mengenali Rohaizat dan ahli keluarganya.

Manakala calon Pas semakin tenggelam dan tidak mendapat sambutan apabila membuat ceramah mahupun apabila melakukan kempen dari rumah ke rumah. Salleh Man kini juga semakin malu untuk keluar berkempen berikutan tersebar salah lakunya menggelapkan wang peruntukan jentera pilihanraya berjumlah 60K dan juga wang peruntukan Pas negeri untuk PRU 13 sebanyak 600K.

Ditambah pula dengan pendedahan yang Salleh Man akan didakwa oleh sebuah Bank kerana gagal menjelaskan pinjaman dan juga bakal di 'black list' kan namanya.

Tinjauan mendapati, setiap ceramah2 anjuran Pas juga tidak mendapat sambutan manakala anak2 muda dikawasan DUN N11 Permatang Pasir juga banyak bertumpu di majlis2 anjuran Pemuda Umno Negeri.

Pas terpaksa menggunakan taktik kotor untuk memenangkan calon mereka kerana mereka menyedari penolakan dari masyarakat setempat kepada Pas makin ketara.

Yang pastinya, Umno/BN akan membuat kejutan besar di PRK DUN N11 Permatang Pasir ini. Salleh Man akan kembali berniaga sayur di sekitar pasar malam itupun jika tidak dikenakan sebarang tindakan kerana menggelapkan duit.

Sama-samalah kita doakan.


by - pusakaAyahnda

Comments

0 comments to "N11 Permatang Pasir : DALANG TABUR DUIT PALSU DIKESAN"