CHANNEL UMB

Gigitan Manja Tian Chua

Thursday, October 22, 2009 by pisau · 1 comments

Hari ini Tian Chua dijatuhkan hukuman penjara 6 bulan dan didenda RM3000, akibat kerana gigitan, beliau akan kehilangan kerusi parlimen yang di menangi sebelum ini.Umum sudah maklum dengan karenah provokator Tian Chua yang gemar mencabar pihak berkuasa,Pisau ada meniliti video tangkapan Tian Chua,anggota Polis pada mulanya secara berhemah dan menghormati beliau  agar keluar dari kereta. Namun kerana mahu menunjukkan keras kepala dan menghalang tugas penjawat awam,beliau terpaksa di tarik keluar dari kereta .Kedegilan beliau telah mengundang sedikit pergelutan .

Kekasih YB Eli terlampau ini sering kali mahu berlagak sebagai juara,dia akan berasa bangga jika ditangkap kononnya sebagai wira rakyat. Taktik ini sering dimainkan oleh ramai pemimpin pakatan haprak,tetapi rasanya gelagat Tian Chua barangkali lebih advance dengan mengunakan gigitan . Tian Chua menuduh anggota polis menumbuk beliau,tetapi  takkan tidak semena mena anggota polis menumbuk beliau  jika tidak digigit.


Jika rayuan Tian Chua ditolak maka kita akan berhadapan satu lagi pilihanraya Parlimen Batu, Mereka ini sering menimbulkan masaalah, Plan momentum pilihanraya rancangan Anwar Berahi sedang berjalan lancar. Adakah pihak Barisan nasional bersedia untuk menghadapai satu lagi pilihanraya?


Pisau sudah menjangkakan selepas Bagan Pinang terdapat lebih 5 kawasan berpotensi diadakan pilihanraya semula, dan parlimen batu adalah salah satu daripadanya.



Pisau kata " Gobala pun patut kena juga"
Reblog this post [with Zemanta]

Comments

1 comments to "Gigitan Manja Tian Chua"
  1. dia orang bukan nak menyenangkan rakyat tetapi nak menyenangkan simampug hayungtu sesuai dengan lembu lembu pkr dalam selangor

    29 ribu setiap kuil boleh bagi ..surau tempat aku papan tanda pun tak ada..