CHANNEL UMB

Nizar OII!! Persoalan Melayu Di Bagan Pinang : Adakah Komplot Pembangkang dan PAS Peduli?

Tuesday, October 6, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 9 comments
Filed under: , ,


oleh Rahman,Ahchong,Muniandy

Strategi pecah, perintah dan tawan oleh pembangkang nampaknya sedang berjalan dengan sempurna malah telah menampakkan hasil. Ini adalah permainan taktikal dan akal. AWAS Kerana Melayu sejemput yg berebut kuasa politik peribadi keseluruhan Melayu sedang ditewaskan.

PAS kononnya hanya pentingkan perjuangan agama, namun mereka juga tidak sedar bahawa mereka telah terperangkap di dalam doktrin politik mereka sendiri, dalam mengejar kuasa, secara halusnya telah menggadai dan menghalalkan cara demi matlamat mereka. Secara langsung juga PAS terjerumus di dalam kancah percaturan pecah dan perintah.


PAS seolah olah begitu yakin, mereka adalah sebuah parti yang kuat, namun di dalam tidak sedar mereka langsung tidak layak menerajui Pakatan haram, tidak berupaya menjadi sebuah parti yang teras, kemenangan mereka hanyalah hasil bantuan kaum lain supaya dapat menjatuhkan kerajaan melayu sendiri.

Penulis berani katakan bahawa orang melayu di dalam pakatan haram telah mempersetankan keutuhan bangsa sendiri, keangkuhan mereka menyebabkan mereka sedang menuju kejayaan hanyalah sekadar retorik, yang sebenarnya mereka sedang menuju kehancuran.

Dengan ini UMNO perlu di sokong dan diperkukuhkan oleh seluruh orang melayu agar kesinambungan kejayaan melayu dapat diteruskan dan dikekalkan SEBELUM NASI MENJADI BUBUR

Comments

9 comments to "Nizar OII!! Persoalan Melayu Di Bagan Pinang : Adakah Komplot Pembangkang dan PAS Peduli?"
  1. nak sokong apa ke namanya klau calon yg ada kena penyakit kurap rasuah..kurap ni tak mau baik..baik sekejap je kalau makan ubat..tapi kalau salah makan udang ke,ketam ke,sotong ke kurap tu akan jadi balik..sampai bila tak nak makan makanan tu..belacan ada udang...begitu juga si calon ni..nak menjawat kerja kerajaan mesti tiada rekod jenayah..rakyat yg bayar gaji tau..bab isu melayu ni melayu jual melayu sekarang ni..sape yg jual selama ni tak ke kerajaan yg ada sekarang..seratus peratus ADUN di kelantan orang melayu..apa kerajaan buat..kalau nak jadikan orang melayu maju bantu orang melayu kat sana..bayar royalti minyak biar orang melayu kat sana dpt hidup mewah dan menjadi contoh kpd dunia..ni tidak bantuan di sekat kerana mereka bkan BN..cam mana nak maju orang melayu..sebab tu la mereka mencari parti lain untuk memajukan org melayu...yg mewah adalah golongan atasan yg bernama ketua bahagian..pengundi hanya dpt beras dan gula masa hari raya..sape tak marah...

  2. Sdr Anonymous,

    Tan Sri Isa Samad bukannya rasuah. Salah ke bagi duit tambang teksi dan penginapan di hotel murah kepada perwakilan UMNO? Perwakilan bukannya berduit. Tak macam Pas yang kutip derma kemudian bagi pada perwakilan untuk cover kos. Tapi masa tu memang UMNO strict. Apa boleh buat.

    Dah Lembaga Disiplin buat keputusan kenalah akur. Isa Samad pun dah jalani hukuman. Macam Datuk Seri Anwar juga. Dia lagilah kalau nak diikutkan. Sabit kesalahan dan terima hukuman rasuah di mahkamah. Bukannya Lembaga Disiplin mana-mana parti atau pertubuhan.

    Kenapa Pas boleh terima Anwar tapi tidak bagi kes Isa? Sila jawab.

  3. Anon,

    Sejak bila pula Pas pandai bercakap pasal bangsa? Bukankah Nik Aziz cakap tak boleh bercakap pasal bangsa sebab Assobiah? Hehe.

  4. kalau salah tak la kena gantung ahlinya dulu...aku bercakap pasal bangsa ni bkan sebab aku orang umno atau pas..aku bercakap bagi pihak yg melihat kecelaruan dlm politik orang melayu yg berpecah belah disebabkan tebalnya kepartian orang melayu terhadap parti masing2...tun mahatir yg tulen umnonya pn tak setuju apa lagi aku yg duduk atas pagar..barang di ingat atas pagarlah yg menilai kredibiliti calon...yg otai2 ttap tak berubah undinya dr sebelum merdeka hingga skrang...kalau nak komen aku kena komen tun mahatir dulu...ada berani ka komen tun..

  5. salam..
    mungkin saudara anonymous berpendapat sedemikian, tetapi bukan penduduk bagan pinang sendiri.
    fokus utama sekarang ialah kehendak penduduk bagan pinang itu sendiri.. orang yang bersependapat dengan saudara mungkin tak dapat nak terima tan sri isa, tapi bagaimana pula dengan penduduk bagan pinang sendiri...? jika saudara adalah suara dari bagan pinang.. mungkin saudara boleh kongsi bersama mengapa penduduk di sana menyokong kuat tan sri isa.

    tidak ada apa yang celaru.. apa yang kurang difahami oleh orang luar ialah bagaimana yakinnya penduduk di sana tahu siapa yang mereka mahu...mungkin saudara sendiri perlu turun ke bagan pinang sendiri untuk mendengar sendiri isi hati mereka

  6. anon woi. tun mahathir bercakap atas kapasiti peribadi. tapi dia dah cakap terima isa sebab keputusan parti dah buat mcm tu. tak macam pas yang wala' tanpa nak bangkang pun. ada pas berani bangkang tok gurau n.ajis? yang pas pergi cantas brig jen (b) dato zakaria tu apa pula? dengar cerita dia tak puas hati!

  7. anon bengong! ko jawab la apa pendapat ko pasal nuar berahim dan lim guang eng yang dah kena penjara pun selamba je ko sokong! mahkamah yang jatuh hukum bukan lembaga disiplin tu! apa cerita? Pirahhh pakatan! apa yang tak boleh hanya boleh dalam pakatan bengonggggg!

  8. Apa agaknya fatwa yang akan dikeluarkan oleh Dewan Ularmak Pas SEKIRANYA Zaid Ibrahim pula yang bertanding nanti? Zaid pun pernah digantung kerana politik wang. Kita saksikan apa dia kata Pas nanti! Hahahaha!

    P/S: Kami di Bagan Pinang dah nampak betapa Pas lidah bercabang!

  9. 酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店經紀,
    酒店打工經紀,
    制服酒店工作,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    酒店經紀,

    ,