CHANNEL UMB

DAP Lanyak Islam, PAS dan PKR Diam Membisu!

Wednesday, December 9, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 3 comments
Filed under: ,


oleh The Unspinners

Dulu sekolah ugama rakyat PAS bising. Ada peruntukan dalam Perlembagaan untuk PAS pertahankan dan tuntut kerajaan belanja untuk belajar ugama. Tapi tak buat. Tak bawa ke mahkamah. Tak pandai perjuangkan Islam.

Isu bina Masjid sama dan lebih perlu dalam perjuangkan Islam. Nga Kor Ming yang konon disanjung PAS pandai beri salam dan sebut ayat Quran persoalkan buka Masjid banyak2. Apa cerita PAS?

Ini hak dan kedudukan istimewa dalam perlembagaan. Bina Masjid ada peruntukan perlembagaan. Bina kuil, gereja, dan tokong tak tanggungjawab kerajaan. Pasal Islam ugama persekutuan, beza dengan ugama rasmi. Wang kerajaan boleh dibelanjakan untuk rumah ibadat, sekolah ugama Islam dan lain-lain institusi Islam.

Tahukah PAS jawab macam gini? Tapi PAS akhir2 ini tidak tahu cakap dalam Parlimen melainkan untuk fitnah UMNO. Dalam isu ugama dan bangsa Melayu, PAS hanya berdiam saja dalam Parlimen. PAs seolah-olah tak pertahanakn Islam demi untuk dapat undi.

PAS pun tak pertahankan Perlembagaan. Kulasegaran persoal Ketuanan Melayu. Tapi butir2 yang disentuh di Parlimen adalah perkara2 tertera dalam Perlembagaan. Ini makna DAP tentang Perlembagaan Malaysia.

PAS diam. PKR diam. Entah siapa lagi diam. Adakah mereka menentang Perlembagaan kita????

Comments

3 comments to "DAP Lanyak Islam, PAS dan PKR Diam Membisu!"
  1. Bro, beginilah caranya PAS dan Melayu PKR untuk mendapatkan sokongan dalam piliharaya, menjual bangsa dan agama..... itu sahaja modal yang mereka ada.....

  2. Assalaamu 'alaikum,

    1 Mafhum ayat 28 Surah Ali Imran: "Janganlah orang-orang mukmin menjadikan orang-orang kafir sebagai wali [teman kepercayaan] selain orang-orang mukmin. Sesiapa sahaja yang berbuat demikian, maka TERLEPASLAH IA DARI PERTOLONGAN ALLAH"

    2 Mafhum ayat 51 Surh al-Ma'idah:
    "Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menjadikan orang-orang Yahudi dan Nasrani [kaum kufarlah tu..] sebagai wali [ketua/wakil] bagimu, sebahagian mereka adalah wali bagi sebehagian yang lain. Sarangsiapa di antara kamu mengambil mereka sebagai wali, maka sesungguhnya dia termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allahb tidak memberi petunjuk kepada orang-oranf yang zalim".

    3 Mafhum ayat 55 Surah al-Ma'idah: "Sesungguhnya wali kamu hanyalah Allah, Rasul-Nya, dan orang-orang yang beriman, yang mendirikan solat dan menunaikan zakat, seraya mereka tunduk Allah]"

    Manfaah ayat:
    a] Bahawa bersekongkol dgn kaum kufar adalah kemurkaan besar Allah sehingga dicabut pertolongan-Nya drp sesiapa saja yang mengingkari larangan ini.
    b] Bahawa orag beriman [Mukmin] WAJIB hanya berjalan di atas landasan Allah & Rasul-Nya. Selain jalan itu adalah jalan kesesatan.
    c] Setiap jemaah umat Islam TIDAK
    dibolehkan mengambil kaedah aktivitinya, selain yng digariskan oleh Islam. Selain kaedah itu, Allah tidak akan terima [menemui kerosakan]

    Sudahkah UMNO,PAS PKR [yg Muslim] bertekad mengambil HANYA jalan ini?

  3. salam..
    harap dapat di mainkan isu panas ni..

    Bukti pendedahan ini di harapkan agar kita semua menilai akan apa sebenarnya yang Wee Choo Keong ini lakukan. MP PKR ini telah bertindak RACIST dengan menyerang peniaga Melayu manakala peniaga cina HARAM tidak langsung di sentuh oleh Wee Choo Keong ini.
    http://www.papagomo.com/2009/12/bukti-dan-fakta-wee-choo-keong-seorang.html