CHANNEL UMB

Inilah Keadilan Yang Diperjuangkan Lim Guan Eng!

Monday, December 14, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 3 comments
Filed under: ,


 oleh The Unspinners

Artikel MyKMU sama sekali lagi:

Bagi peniaga-peniaga kecil melayu disekitar Pulau Pinang pula, berada dibawah kerajaan negeri pimpinan Lim GE adalah merupakan mimpi ngeri buat mereka.

Perniagaan kecil-kecilan yang dilakukan oleh mereka sejak beberapa lama telah dimusnahkan oleh pentadbiran Majlis Berkuasa Tempatan dibawah pentadbiran kerajaan negeri. Jika kerajaan pimpinan Gerakan dan juga BN dahulu memberikan ruang untuk mereka menjalankan perniagaan, tetapi kini mereka terpaksa mencari sumber pendapatan yang baru.

Inilah nasib yang dialami oleh peniaga-peniaga kecil melayu di Pulau Pinang. Mereka terpaksa merempat di bumi sendiri dan hanya mampu melihat kerakusan kerajaan negeri pimpinan DAP berleluasa.
Alasan yang digunakan Majlis Tempatan ini adalah undang-undang tempatan. Sebenarnya cara ini adalah taktik sama digunakan Singapura dulu tahun-tahun 60-70an. Tujuan Singapura seolah-olah untuk membunuh golongan peniaga dikalangan orang Melayu. Apa pula nawaitu ya Omar Abdul Aziz khayalan hallucination orang PAS Puss?

Artikel MyKMU sama mendedahkan lagi:

Amat menghairankan pula jika dilihat pertumbuhan kilang-kilang haram yang ada di Pulau Pinang sejak kerajaan pimpinan LIm GE memegang teraju pemerintahan.

Di bahagian pulau sahaja mencatatkan sebanyak 58 kilang haram yang beroperasi dan di bahagian Seberang Perai pula terdapat sejumlah 150 kilang haram yang masih menjalankan perniagaan tanpa diambil tindakan oleh majlis berkuasa tempatan ataupun kerajaan negeri.

Apakah ini salah satu sikap pilih kasih yang cuba ditunjukkan oleh pentadbiran Lim GE di Pulau Pinang ?

Apakah kerana kilang-kilang haram ini dimiliki oleh bukan melayu, maka ia dibiarkan terus beroperasi tanpa ada sebarang tindakan ?
Ini macam gagasan hebat Omar Abdul Aziz penyamun lanun sepet untuk menjadikan orang Melayu hanya boleh cari makan sebagai pekerja kilang.

Comments

3 comments to "Inilah Keadilan Yang Diperjuangkan Lim Guan Eng!"
  1. tahniah unit media baru ppum
    dari saya
    www.hasnoreffendi.blogspot.com

  2. UMB ibarat mesin photostat

  3. PARPUKARI SEKARANG DAH MACAM BABI KEPANASAN. HABIS DISERANGNYA MENTERI SEPERTI NAZRI AZIZ, ZAHID HAMIDI DAN TERUTAMANYA KJ. TUN FAISAL PUN DAH TERIKUT-IKUT MACAM PERANGAI PARPU BABI.