CHANNEL UMB

Pop Kuiz : Wee Choo Keong Racist atau Tidak?

Sunday, December 13, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under:




oleh Businessman Papa Gomo

Gambar diatas adalah gambar dari hadapan Restoran Ras Hartini yang telah menjadi hangat apabila nama Restoran ini di sebut-sebut dalam parlimen dan media masa. Wee Choo Keong MP PKR Wangsa Maju telah mempertikaikan akan kewujudan Restoran Ras Hartini ini kerana di katakan tidak mempunyai lesen perniagaan dan menggangu lalulintas di kawasan tersebut.

Antara petikan Wee Choo Keong MP PKR Wangsa Maju( PONDAN TUA)

Restoran Ras Hastini (bukan gerai kerana perluasannya lebih daripada 10 kaki 30 kaki) yang melanggar semua undang-undang yang sedia ada dan ia meletakan diatas tanah kerjaan. Sebelum ini di tapak yang sama telah ada gerai (bukan restoran)


restoran Rashatini ini dimiliki oleh Pengurusi Persatuan Penjaja Melayu WP yang bernama En Rashid, sahabat karib Dato Shafie . Saya juga dimaklumkan bahawa kerusi dan meja di restoran Rashatini ada cop miliki DBKL. Bagaimanakah kerusi dan meja miliki DBKL boleh digunakan oleh restoran tersebut? Sama ada restoran Rashatini ini adalah satu bahagian dalam DBKL ataupun pegawai DBKL ada kepentingan dalam restoran tersebut?


Restoran Ras Hastini in Section 2


I asked Datuk Bandar why DBKL dare not take action agaisnt Restoran Ras Hastini just because of the political intereference from Datuk Shafie Abdullah. Bandar Bandar has promised to take actions to demolish the Ras Hastini stall in section 2 as it has occupied the pavement and government land. (Klik Di Sini)


Apa yang Wee Choo Keong MP PKR Wangsa Maju(PONDAN TUA) ini katakan adalah satu kenyataan DUNGU yang boleh kita katakan ianya adalah satu sikap RACIST YB PKR ini. Malah agenda nya untuk memburukan Dato Shafie yang dikaitkan dengan hal ini merupakan satu serangan peribadi bagi menjatuhkan kepimpinan Dato Shafie yang diterima oleh penduduk di dalam Parlimen Wangsa Maju.

Untuk makluman semua Restoran Ras Hartini berkeluasan 10x30 kaki yang mana telah mula di buka pada tahun 1995 lagi. Restoran ini juga telah di berikan lesen perniagaan dari DBKL sejak dari tahun 1999 sehinggalah sekarang ini.

Dimana pembabitan Dato Shafie dalam DBKL seperti yang didakwa oleh Wee Choo Keong(PONDAN TUA) ini jika pada tahun 1999 Lesen sudah diperolehi oleh Restoran Ras Hartini? Ternyata Wee Choo Keong telah melakukan kesilapan kerana melemparkan tuduhan yang tak berasas sama sekali akan hal ini.

Restoran Ras Hartini ini juga merupakan restoran Halal makananya yang mana sekitar lokasi berkenaan rata-rata adalah restoran cina yang tidak HALAL. Ras Hartini ini menjadi tumpuan kepada para pelajar dan penduduk setempat yang tinggal di kawasan berkenaan bagi mendapatkan makanan yang HALAL serta termurah di kawasan Wangsa Maju ini.

Berhubung kenyataan Wee Choo Keong yang mengatakan kerusi dan meja di restoran Ras Hartini adalah bercop DBKL adalah merupakan satu Fitnah yang sungguh Jahat sama sekali. Tidak ada satu pun kerusi atau meja yang bercop DBKL di Restoran tersebut semasa Gomo membuat perhatian. Jika ada yang bercop DBKL hanyalah Lesen Perniagaan Restoran Ras Hartini sahaja.

Apa yang Wee Choo Keong MP PKR (PONDAN TUA) Wangsa Maju ini nyatakan di dalam parlimen merupakan satu tuduhan yang sememangnya tidak berasas sama sekali. Agenda Wee Choo Keong ini sebenarnya adalah bersifat RACIST dan serangan peribadi terhadap kepimpinan Dato Shafei Ketua UMNO Wangsa Maju.

Untuk Makluman semua di lokasi berkenaan bukan sahaja terdapat restoran Ras Hartini tetapi terdapat 3 buah kedai makanan HARAM cina yang menjual masakan BABI. Keluasan 2 lot kedai HARAM ini 30x60 yang mana 3 kali lebih besar dari restoran Ras Hartini. Lihat gambar yang Gomo ambil di bawah ini:



Jalan Utama kawasan perumahan



Dari sudut belakang kedai HARAM berkenaan



Dari Pandangan Belakang kedai HARAM
yang mana betul betul di atas jalan Perumahan



Lihatlah betapa besar Kanopy yang digunakan
oleh kedai HARAM ini



Kedai HARAM Dari sebelah Kiri jalan



Kedai HARAM dari sebelah Kanan jalan


Dari sudut hadapan

Ini merupakan satu BUKTI yang nyata bahawa Wee Choo Keong adalah seorang yang RACIST sama sekali. MP PKR ini tidak langsung mempertikaikan kedai makan HARAM yang menjual BABI ini. Walhalkan kedai makan HARAM ini lah yang tidak mempunyai lesen DBKL malah mengancam keselamatan penduduk di kawasan berkenaan.

Restoran Ras Hartini terletak di bahu jalan. Kedai HARAM cina ini pula terletak di lorong kawasan perumahan. Bagaimana jika berlaku kebakaran di kawasan perumahan tersebut? Apakah kenderaan BOMBA dapat melalui lorong pintas ke kawasan perumahan tersebut? Kedai HARAM ini lah yang menggangu ketenteraman awam dengan bunyi bising kerana di sebelah kawasan perumahan penduduk.

Bukti pendedahan ini di harapkan agar kita semua menilai akan apa sebenarnya yang Wee Choo Keong ini lakukan. MP PKR ini telah bertindak RACIST dengan menyerang peniaga Melayu manakala peniaga cina HARAM tidak langsung di sentuh oleh Wee Choo Keong ini.

Gomo mencabar Wee Choo Keong agar tampil dimana-mana sahaja bagi berdialog berhubung isu ini dengan Dato Shafie Abdullah. Malah Gomo juga mencabar Wee Choo Keong agar mengulangi semula apa yang di sebutkan di dalam parlimen agar di sebutkan semula di hadapan media dan rakyat.

Buat Wee Choo Keong di harapkan jangan Bermain Api dengan kami peniaga Melayu. Cina nak cari makan maka carilah berapa banyak sekalipun. Kami Melayu tidak menyekat nya. Tapi jangan di gangu periuk nasi kami orang Melayu kelak BURUK PADAHNYA.

FAKTA:
Restoran Ras Hartini:
Dibuka tahun 1995 dan mempunyai lesen DBKL
Keluasan 10 x 30 kaki

Kedai HARAM Cina
Menceroboh jalan Kerajaan Kawasan Perumahan
Tidak mempunyai Lesen DBKL
Keluasan 30 x 60 kaki.

Psssttt....Gomo menunggu Pondan Tua PKR ini mengulangi semula kenyataanya di luar parlimen, he he he..berani ke?

LAGI ARTIKEL PANAS
WEE CHOO KEONG
PONDAN TUA PKR
KLIK POLITICAL BADUT


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Comments

1 comments to "Pop Kuiz : Wee Choo Keong Racist atau Tidak?"
  1. Babi punya Cina