CHANNEL UMB

UMNO ,PERKASA,YBK GEGAR KALID GAGAP !

Saturday, February 13, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under:

oleh GAP










hampir seribu rakyat ,bangsa melayu berarak dari masjid negeri shah alam selepas solat jumaat menuju ke bangunan SUK selangor kerana membantah keangkuhan kalid gagap menangani krisis dengan YBK.. aku ucap tahniah kepada seluruh umat melayu yang hadir..SELANGOR BANGKIT !

6 tuntutan memorandum umno selangor,perkasa dan puluhan NGO melayu

1) mendesak supaya kalid gagap tidak angkuh,sombong,berdendam,dan menyalahgunakan peruntukan kanun tanah apabila memulangkan bayaran cukai tanah yayasan basmi kemiskinan (YBK) denga niat untuk merampas kembali tanah bagi pembinaan kampus barui uitm di serendah selangor.

2) menolak sekeras-kerasnya tindakan kalid gagap dalam membuat keputusan politik yang mengenepikan hak-hak orang melayu di daerah hulu selangor khususnya dan negeri selangor amnya.

3) menyokong sepenuhnya peranan dan fungsi YBK , adalah satu NGO yang ditubuhkan di bawak akta amanah,dibawah ordinan 1952 dengan matlamat membantu kerajaan membasmi kemiskinan tegar di negeri selangor.

4) menyelar tindakan kalid gagap yang sanggup menyelamatkan syarikat talam corporation dengan melibatkan kewangan kerajaan negeri sebanyak RM391 juta yang tidak memberikan apa apa faedah kepada rakyat selangor.

5) mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan anwar CIFUT selaku penasihat ekonomi negeri selangor yang menyokong penggunaaan kalimah ALLAH oleh bukan islam yang mana secara terang terangan telah bercanggah dengan titah perkenan duli yang maha mulia tuanku sultan selangor.

6)menzahirkan rasa kekecewaan terhadap sikap pkr dan pas yang tunduk kepada kemahuan dap dan menggambarkan kalid gagap selaku mb boneka dap.

Comments

0 comments to "UMNO ,PERKASA,YBK GEGAR KALID GAGAP !"