CHANNEL UMB

Zahrain:Bagaikan Anjing Menyalak Kepada Tuannya

Monday, February 1, 2010 by pisau · 1 comments
Filed under:

Pisau perhatikan tindakan Yb Zahrain MP Bayan Baru yang mengeluarkan kenyataan bersifat menyerang kepimpinan Lim Guan Eng tidak ubah seperti anjing menyalak kelaparan kepada tuannya.

Kenapakah baru sekarang baru menyalak,sedangkan 3 bulan selepas PRU12, Zahrain sudah nampak akan belang khalifah sosialis cina melaka ini? Sudah terlalu banyak pendedahan dan dakwaan kepada Ketua Menteri Sosialis ini yang langsung tidak diambil perhatian oleh mana mana pemimpin Melayu Pakatan di Pulau Pinang. Kenapa baru sekarang kamu menyelar kepimpinan khalifah cina melaka kesayangan PAS ini.

Tindakah Zahrain ibarat jalang memarahi pelacur, kedua duanya sama, Pisau sifatkan kenyataan Zahrain hanya retorik dan mencari mileage politik kononnya untuk membuka mata bangsa melayu bahawa PKR juga perjuangkan hak orang melayu,walhal mereka hanyalah balaci dan barua kepada DAP,mereka sedar sokongan orang melayu Pulau Pinang semakin kurang dan makin ramai meninggalkan PAS dan PKR. Pimpinan melayu didalam pakatan hanyalah ibarat pak pacak yang mulutnya diplaster dan disumbat dengan projek jutaan ringgit.

Ini hanyalah permainan politik skrip basi pakatan haprak, Jika benar benar beliau anak jantan keluar saja dari Pakatan haprak,usah hanya pandai menyalak ,buktikan kamu benar benar serius.

Namun pada pendapat Pisau,anjing yang menyalak seperti Zahrain ibarat anjing yang tidak dapat makan,anggaplah perhubungan mereka seperti anjing dengan tuannya.Jika diberi makan,diamlah anjing yang menyalak tadi.Jika tidak diberi makan akan menyalaklah anjing siang dan malam tanda kelaparan.

Kepada UMNO ,Anjing yang tersepit tidak boleh ditolong,nanti digigitnya tangan yang menolong.Tengok dulu anjing ini boleh dijinak atau tidak.


Ingatlah dahulunya 'kereta' yang kita naik adalah milik kita,mereka hanyalah pemandu,kita duduk dibelakang sebagai "tuan",jika disuruh berhenti,pemandunya akan berhenti,pemandu hanya menantikan arahan "tuan" punya kereta, tetapi sekarang, kita bukan tuan "kereta",kita hanyalah penumpang ,kita hanyalah menumpang "kereta",jika kita turun dari "kereta" pemandu peduli apa, naik atau tidak,sebab pemandu adalah "tuan kereta"


Pisau kata " kereta model lama tahan lasak"

Comments

1 comments to "Zahrain:Bagaikan Anjing Menyalak Kepada Tuannya"
  1. En Zarain, awak baru tau ker yang langit tu tinggi ?