CHANNEL UMB

P94 Huru Hara Antara Khalid vs Azmin

Monday, March 29, 2010 by PAPA GOMO · 0 comments
Filed under: ,

Kecoh memang kecoh, manakan tidak pilihanraya di Hulu Selangor ini telah memberikan kesan yang cukup ketara kepada kem Khalid Gagap dan juga kem Azmin Ali. Kedua dua kem ini sedang melobi untuk meletakkan calon keroni pilihan mereka sebagai calon dalam pilihanraya Hulu Selangor yang akan di adakan dalam jangka masa terdekat ini.

Mungkin ramai tidak mengetahui bahawa Azmin Ali telah berbulan lamanya mengatur strategi bagi menyingkirkan Khalid dari menjadi MB Selangor. Strategi Azmin ini telah di mulakan di Kuala Selangor apabila PKR Cabang Kuala Selangor ada yang di bubarkan dan juga pemboikotan majlis mesyuarat oleh beberapa pemimpin PKR Kuala Selangor terhadap Khalid Gagap.

Dan apabila Hulu Selangor menjadi medan pertempuran dalam mengekalkan kerusi Parlimen tersebut kepada PKR bagi menentang BN, maka di sinilah usaha Azmin dan Khalid dalam menempatkan Calon keroni mereka bagi bertanding dalam pilihanraya Hulu Selangor ini. Kata putus sudah tentu dari Anwar Ibrahim bagi mengumumkan calaon yang akan mewakili PKR bagi bertanding di Hulu Selangor.

Azmin Ali Gay Jamban sudah mempunyai calon keroni nya yang sudah pasti akan menjadi dalang utama dalam stategi nya dalam menyingkirkan Khalid Gagap dari MB Selangor. Dalang yang akan bertanding ini kelak sama ada kalah atau tidak ianya akan memberikan tekanan dan desakkan kepada Khalid untuk berundur dari menjadi MB Selangor. Kononnya kepimpinan Khalid Gagap sudah terhakis dan tidak boleh di percayai.

Jika calon Khalid Gagap yang di restui Anwar sudah pasti akan lebih besar impaknya buat Anwar sendiri. Manakan tidak Azmin pasti kecewa dengan tindakan Anwar ini dan sudah pasti peluang untuk Azmin menjadi MB dalam tempoh ini terbantut seketika. Dan Anwar akan meneima tempias dari bekas kekasih Gelapnya itu.

Khalid Gagap hanya inginkan Calon pilihannya bertanding di Hulu Selangor bagi membuktikan sokongan rakyat kepadanya kuat dan Utuh. Ini juga bagi memastikan jawatan MB yang di peganggnya juga berpengaruh dan di hormati oleh piminan PKR yang lain. Dalam masa yang sama juga orang orang Khalid akan menguatkan kembali jentera jentera PKR bagi menyokong Khalid Gagap dan seterusnya menidakkan Azmin Ali sebagai pemimpin mereka di Hulu Selangor.

Ini lah kemelut besar yang melanda PKR takala ini, Cantas menyantas dan Lobi melobi nampaknya menyebabkan satu lagi mangsa Korban akan berlaku di Hulu Selangor. Penentuan terletak di tangan Anwar Ibrahim bagi menentukan calon yang akan bertanding kelak. Dan ianya adalah penentu sama ada Khalid ataupun Azmin yang di pilih Anwar.

Jika Anwar memilih Calon Khalid Gagap, ini bermakna pengaruh khalid di dalam Selangor kembali kuat dan seterusnya menafikan Azmin Ali bagi mengambil kerusi MB dalam tempoh masa terdekat ini.

Namun jika Calon Azmin Ali yang di pilih sudah jelas dan nyata Khalid Gagap akan di singkirkan dari MB Selangor dan seterusnya mengangkat Azmin sebagai MB Selangor yang baru.

Apakah Anwar akan memilih calon pilihan Khalid Gagap? Atau Anwar akan memilih Calon pilihan kekasih gelapnya Azmin? Sama sama kita nantikan dan lihat, Apa sekalipun pastinya PKR sedang begelut dengan Cantas Menyantas dan Lobi melobi bagi kerakusan mereka sendiri.

Psssttt...Gomo nampak kelebihan setakat ini lebih kepada Azmin Ali....kita tunggu.....hu hu hu

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Post By Papa Gomo

Comments

0 comments to "P94 Huru Hara Antara Khalid vs Azmin"