CHANNEL UMB

Si Latefa Koya Ketua Penerangan PKR Cadangkan Kongsi Gelap Pakai Pakaian Seragam Polis?

Tuesday, March 30, 2010 by PAPA GOMO · 6 comments
Filed under: ,


Latefa Koya Ketua Penerangan PKR sungguh sembab otaknya. Bagaimana seorang peguam yang berkelulusan masih lagi di pemikiran dunggu dalam memberikan pendapat dan pemikiran yang bernas bagi rakyat? Jika begini sikap dan pemikiran pemimpin PKR Gomo yakin jika Malaysia ini di perintah mereka pasti akan huru hara dan hancur segalanya.

Latefa Koya dalam kenyataan nya mempersoalkan tindakan Ketua Polis Negara yang menolak permohonan MBPJ iaitu Majlis Daerah bagi menubuhkan pasukan Polis Bantuan untuk mengurangkan Kadar Jenayah di kawasan Petaling Jaya.

Latefa Koya kecewa dengan keputusan itu kerana mendakwa kadar jenayah semakin tinggi di kawasan Petaling Jaya dan penolakkan 50 anggota polis bantuan yang di pohon telah di ketepikan oleh Ketua Polis Negara.

Apa yang tergilakan sangat dengan status Polis tu wahai Latefa Koya pimpinan PKR? Apa dia tak tahu kah jenama Polis tu tinggi risikonya. Apa dia sedar atau tidak belum ada lagi dalam sejarah Majlis Daerah pakai nama Polis dalam mengawal keselamatan? Apa latefa koya ni nak jadi Polis ke? Atau kongsi kongsi Gelap di bawah ronnie nak masuk jadi Polis bantuan?

Polis tu besar maknanya, takkan lah untuk menjaga kawasan Petaling Jaya pun sampai nak tubuhkan Polis Bantuan yang cap ayam untuk jaga rakyat? Bukankah setiap kawasan perumahan sudah ada rukun tetangga. Kenapa tidak di gunakan rukun tetangga tersebut? Mengapa perlu nak di tubuhkan pasukan Polis Bantuan jika benar kes jenayah meningkat di PJ?

Banyak cara boleh di ambil oleh MBPJ jika ingin membantu pihak polis dalam mengurangkan kadar jenayah di PJ ini. Namun tidak perlulah sampai kemaruk nak pakai seragam Polis. Kelak makin banyak pula yang salah guna kuasa dengan uniform Polis Bantuan tersebut. Yang buruk nama nanti Pihak PDRM juga. MBPJ takda kesan pun bila benda ni berlaku.

Sepatutnya Latefa Koya tu mengadakan perbincangan dengan pihak Polis, MBPJ, persatuan Penduduk,Rela, dan sebagainya bagi mencari jalan dalam membanteras kadar jenayah di PJ. Banyak cara dan kaedah yang boleh di gunakan dalam usaha membanteras jenayah ini selain dari nak pakai pakaian seragam polis.

MBPJ boleh tubuhkan unit khas dalam membanteras Jenayah tampa perlu pun memakai pakaian seragam Polis Bantuan. Banyak cara dapat di laksanakan jika MBPJ serius dalam memberikan keselamatan pada warga PJ. Kalau Latefa Koya nak mintak pendapat Gomo pun boleh. Gomo boleh berikan pendapat dalam hal keselamatan ini.

Tu pun kalau lah si Latefa Koya Ketua Penerangan PKR ni tak bodoh sombong dan sanggup dengar buah pemikiran Gomo yang peniaga Jalanan ni. Apa apa pun si Latefa Koya ni cakap tampa guna akal dan pemikiran yang bernas. Dia puak PKR ni tahu nak hentam Polis dan kerajaan je tahu. Habis jahanam Rakyat jika benda remeh sebegini pun PKR tak tahu nak uruskan.

PAS itu MELAYU
UMNO itu ISLAM

Anwar Al Juburi Harus Bertaubat

Comments

6 comments to "Si Latefa Koya Ketua Penerangan PKR Cadangkan Kongsi Gelap Pakai Pakaian Seragam Polis?"
  1. otak dungu ..muka pun macam babi...kalau hang kena rogol....hang nak minta tolong siapa...polis kah

  2. memang tak ada akai...

  3. kalu dey nate koya.koya pah ko bilo2.bengo pelek key nah tino ni,

  4. Koya gilo babi nie.....

  5. laa, ingat kot jadi loyar ni kena cerdik....

  6. gampang menatang nie....
    die igt nk register jd polis bleh senang2 lulus ke ape menatang???
    babi tul betina nie....