CHANNEL UMB

Kelantan: Sabotaj Fiesta Kelantan,PAS Membunuh Semangat Orang Muda & Usahawan Melayu

Saturday, June 19, 2010 by pisau · 1 comments

Pisau berada di di Kota Bharu untuk mengikuti perkembangan Fiesta Kelantan.Pisau tiba di sana sehari lebih awal untuk melihat persiapan pihak penganjur iaitu Red Carpet Worldwide.

Pisau melihat usaha pihak penganjur amat baik apabila memberi peluang dan platform kepada usahawan usahawan melayu PKS untuk memasarkan produk dan barangan mereka.

Dalam masa yang sama pelbagai agensi agensi kerajaan pusat dan negeri turut sama terlibat didalam fiesta ini seperti KDN,JPN,KADA,MARDI,SPNB,Institusi Pengajian Tinggi terdiri daripada universti dan kolej koleh termasuklah ketiga tiga cabang angkatan tentera.

Golongan muda turut sama tidak dilupakan buat pertama kali penganjuran sukan lasak Xtreme dan Paintball.
(peserta dijemput dari seluruh Asia Tenggara untuk menyertai acara Xtreme ini,namun Khawarij PAS telah menghancurkan hati anak muda,apabila kelmarin pihak penganjur diarah mengosongkan kawasan ini.)

Berkesempatan bersama Shahrul Nasrun Kamarudin iaitu penganjur Fiesta Kelantan ,umurnya baru 24tahun,tetapi mampu untuk menguruskan Fiesta berskala besar ini.Semangat anak muda ini untuk memberikan pendedahan kepada anak muda dan rakyat Kelantan pada amnya seharusnya diberikan pujian.

Beliau telah berusaha untuk menganjurkan fiesta ini lebih setahun dengan bertemu dengan pelbagai pihak,pemimpin yang pertama beliau jumpa adalah MB Kelantan iaitu Nik Aziz . Malah dalam pertemuan itu beliau mendapat persetujuan dari Nik Aziz sebelum memanjangkan kepada exco kerajaan negeri.

Kerajaan negeri bersetuju dengan penganjuran fiesta ini kerana mereka tidak akan mengeluarkan sesen pun,malah diletakkan sebagai penganjur bersama .

Pisau mendengar dan melihat sendiri bagaimana pihak PAS memutar belitkan kenyataan,malah mereka turut menarik diri pada petang sebelum majlis perasmian.klik sini untuk jawapan balas oleh pihak pengajur.

Pada hari raptai dijalankan pada waktu malam,semua lampu dipasang sistem audio dan lampu turut diuji,dalam masa yang sama hujan turun,namun tiada apa apa masaalah yang dihadapi walaupun hujan turun dengan lebat.Hampir seribu pesilat dan kanak kanak terlibat didalam majlis raptai termasuklah pasukan tentera .

Namun,setelah tersebarnya berita bahawa pihak kerajaan negeri menarik diri,pelbagai masaalah timbul.Mereka mendakwa kononnya pihak penganjur tidak membayar sewa stadium walhal pembayaran telah dibuat dan disertakan dengan resit.

Pihak PAS berusaha untuk menghalang daripada majlis perasmian dijalankan,sabotaj sana sini.
Pada malam perasmian,Lampu stadium tidak dinyalakan,walhal pada ketika itu jam sudah menunjukkan pukul 8 mlm.

Pintu untuk penonton masuk turut dikunci dan dibuka lambat,Pisau berada diluar stadium,dan sempat melihat pengunjung merungut kerana tidak dapat masuk kedalam stadium.

Setelah didesak oleh pihak penganjur,barulah pintu dibuka,dan penonton mula membanjiri kedalam stadium.Pada pukul 8.30 mlm,ketika penonton mula masuk dan mengambil tempat duduk ketika itulah hujan mula turun.Ramai penonton terpaksa beredar kerana hujan mula turun dengan lebat sepertimana malam sebelumnya.

Di sekitar podium tempat duduk berbumbung ,dipenuhi oleh penonton,yang amat menyedihkan,lampu turut dipadamkan , pihak pengurusan stadium menyedari ramai penonton dan termasuklah kanak kanak dibawah tempat berbumbung namun kerana menuruti kehendak Islam PAS,maka sabotaj harus diteruskan untuk menghalang majlis dijalankan.

Pada pukul 9 barulah lampu ditempat duduk berbumbung dinyalakan,pada waktu itu sudah kedengaran ura ura bahawa PM tidak dapat hadir,setelah menanti 30minit,pihak penganjur telah mendapat kepastian bahawa PM dan Pemangku Raja membatalkan kehadiran,mereka meneruskan majlis perasmian dengan digantikan Tok Pa sebagai wakil PM.

Saudara Mahadir Lokman,pengacara pada majlis itu untuk mengumumkan ucapan Tok Pa akan membuat ucapan ketika itulah sistem audio dimatikan secara tiba tiba. Dan lampu limpah ditutup,hanyalah lampu kecil dinyalakan.

Perasmian terpaksa dijalankan dalam keadaan sabotaj disana sini oleh pihak Khawarij PAS dan pengurusan stadium.

Pada malam itu Pisau membaca beberapa blog haprak,ternyata mereka berbohong dan membuat fitnah walhal majlis itu telah disabotaj sejak dari awal lagi.

Tak ketinggalan Pisau ternampak blogger haprak perisik rakyat sedang asyik mengambil gambar bersama seorang lagi blogger ruangbicaraparia ,gelagat mereka dirakamkan oleh teman blogger DET.

Inilah kerja mereka,tidak tahu hujung pangkal terus melaporkan kerja kotor PAS kononnya pihak penganjur mendapat pembalasan tuhan,walhal PAS Khawarij dengan jahatnya telah mensabotaj sejak dari awal lagi.

Pisau membandingkan cerita dari pihak penganjur dan apa yang dituliskan oleh blogger haprak,Harakah dan Malaysiakini ternyata mereka telah membuat fitnah dan tidak tahu perkara yang sebenar.

Khawarij PAS ternyata amat kejam terhadap usahawan melayu bumiputra,malah mereka turut sama kejam terhadap anak anak muda Kelantan.

Kronologi Sabotaj Khawarij PAS:klik sini

(gambar ehsan dari DET)

Pisau kata " sekarang berpuluh ribu orang membanjiri tapak fiesta"

Comments

1 comments to "Kelantan: Sabotaj Fiesta Kelantan,PAS Membunuh Semangat Orang Muda & Usahawan Melayu"
  1. salam,

    1.Aku bukan nak sokonglah apa yang terjadi kat kelantan tu..tapi secara realitinya memang korang sama-sama busuk hati baik belah kerajaan UMNO dan kerajaan PAS.saling dengki mendengki.yang jadi mangsa rakyat.

    2.Ni lah dia perangai pukimak ahli politik PAS dan UMNO.Patutnya bila buat acara besar2x melibatkan kerajaan negeri dan pusat maka bekerjasamalah secara musyrawah dan adil.

    3.Fokusnya acara ini lebih kepada memenangi hati rakyat demi politik bangsat korang semua.masing-masing nak pikat hati rakyat kelantan.

    4.dah masuk rumah orang bagilah salam.bila dah setuju maka buatlah seperti dirancang.Tak ada salahnya ikut giliran bagi MB kelantan rasmi,sultan dan PM.Masing-masing diberi ruang untuk berucap.tapi disebabkan busuk hati masing-masing..habis porak poranda.bodohlah korang UMNO dan PAS.

    5.Puak UMNO tamak,puak PAs pun tamak..sama2x pukimak..yang jadi mangsa rakyat.

    6.Aku lebih suka salahkan 2dua baik keerajaan negeri dan kerajaan pusat.Demi politik sanggup menyusahkan rakyat dan saling mendengki.Dah masuk kerajaan negeri tak salah pun sediakan MB karpet merah,sultan karpet merah dan PM pun karpet merah..kan adil..

    7.Pastu kerja-kerja pengurusan pun dibahagi sama rata atau setidak-tidaknya semua merasa baik belah PAS mahupun belah UMNO.Tapi kalo yang kerajaan pusat belah UMNO sibuk dengan puak mereka, lepas tu belah PAS pun sibuk belah puak mereka..eloklah acara macam ni tak dibuat lagi..yang cilaka pemimpin politik..yang merana rakyatnya..

    8.samalah korang 2x5...5x2..sama2x bagi jahanam..

    anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa