CHANNEL UMB

SAH ! Dolak-dalih Lim Guan Eng DAP !

Tuesday, July 13, 2010 by pisau · 0 comments


Dr Novandri Hasan Basri



Menurut perincian yang penulis terima seperti di bawah, dakwaan bahawa SDO perlu bertanggungjawab ke atas perobohan arca condong di Taman Botani, Pulau Pinang adalah merupakan satu pembohongan.

Lim Guan Eng juga telah mengelirukan rakyat Pulau Pinang kononnya SDO tidak memaklumkan kepada kerajaan Negeri mengenai kerja-kerja menaiktaraf Taman Botani. Padahal Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah bermesyuarat pada 30 September 2009 untuk membincangkan projek tersebut.

Maka, jika Exco Kerajaan Negeri telah bermesyuarat, kenapakan Lim Guan Eng tidak tahu atau buat-buat tidak tahu?

Rujuk kronologi isu tersebut :-



Dan jika merujuk kepada dokumen di bawah, Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Pulau Pinang (PPPNP) tidak bertanggungjawab dan tidak terlibat ke atas penyediaan spesifikasi dan skop kerja projek RMK-9 yang dilaksanakan di Pulau Pinang.


Kenyataan di ats jelas menunjukkan bahawa Lim Guan Eng sekali lagi cuba 'membasuh tangan' dan tidak mahu dipersalahkan di dalam isu arca condong tersebut sama seperti kes kematian 6 pelajar sekolah yang terbunuh semasa latihan mendayung sampan di perairan Pulau Pinang tidak lama dahulu dan isu Kampung Pala! KLIK SINI

Comments

0 comments to "SAH ! Dolak-dalih Lim Guan Eng DAP !"