CHANNEL UMB

Pemilihan : Bukti PKR Amalkan Politik Wang dan Politik Kotor

Friday, September 3, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under: ,

oleh Garamanis

Membaca artikel ini mengingatkan pada pemilihan jawatan parti dalam mana-mana parti politik. Baik UMNO, PAS dan PKR kesemuanya sama. Boleh klik sini

Zaid Ibrahim hampir pasti akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Itu sepertimana yang diketahui apabila gendang perang sudah pun bermula. Apa yang menarik kedua-duanya adalah orang kesayangan Anwar.!

Sebelum ini pun, Zaid pernah nyatakan tidak akan bertanding dalam mana-mana jawatan. Sembang Zaid Ibrahim memang tak boleh dipercayai. Sebagai seorang peguam yang kaya raya dan biasa memutarbelit fakta layakkah beliau untuk dipercayai.?

Lama juga dok pikiaq pasal ada satu perkembangan menarik tentang perebutan jawatan dalam PKR. Tak guna pun Yusmadi tubuh Mydemocracy watch untuk pantau politik wang dalam PKR. Ini trick Yusmadi nak cari makan untuk next election.

Difahamkan pagi semalam Zaid Ibrahim telah membuat laporan polis di Balai Damansara kerana ada bukti mengaitkan Azmin Ali sedang dalam perancangan untuk menyerang kredibilitinya.

Ini yang best, pemilihan PKR kali ini akan tonjolkan true colour sebenar PKR. Duit..duit..duit...hehehe

Apa yang diketahui, Zaid Ibrahim sudah mendapat maklumat bahawa Azmin telah menawarkan Mat Saman Kati (bloger cekik darah) RM3,000 untuk menulis fitnah dan menjahanamkan imejnya.

Apa yang dirancang Azmin ialah bloger cekik darah itu akan menulis fitnah kononnya Zaid Ibrahim telah memberi RM20,000 pada setiap cabang untuk mendapatkan pencalonan. Antara yang sudah dapat habuan ialah Cabang Hulu Selangor dan lain-lain Cabang akan dibayaq selepas raya.

Rancangan Azmin yang ini pasti berjaya...

Zaid Ibrahim juga akan digambarkan kononnya sebagai manusia yang tidak boleh percaya sepertimana tindakannya menikam UMNO setelah keluaq dan menyertai PKR.

Apa yang menarik, Zaid sebelum ini pernah mempertikaikan kod etika pemilihan PKR yang melarang aktiviti melobi dan berkempen sepanjang tempoh pemilihan. Komitmen Zaid ini adalah menunjukkan bahawa amalam tabur duit yang diamalkannya dalam UMNO dulu akan diaplikasi dalam PKR.

Sapa kata budak yang kaki tonggong arak boleh insaf padahal kuat tabur duit dan perangai macam setan. Zaid Ibrahim kena ingat kes tabur RM10 juta masa PRK Hulu Selangor dulu jangan dia buat-buat forget haa...

Azmin belum lagi keluaq secret weapon itu.

Comments

1 comments to "Pemilihan : Bukti PKR Amalkan Politik Wang dan Politik Kotor"
  1. dengar cheta ada gerombolan si anu anu belah utara nak letak chegu bird dgn seluar jean basah. Katanya tak de wahyu pun turun nak letak rafizi org anwar nak tanding...