CHANNEL UMB

Bukti Adun Komtar RASIS DAP Menghalang Peniaga Melayu

Friday, September 3, 2010 by pisau · 0 comments


by pisau

Ng Wei Aik,Sosialis Ultra Kiasu DAP

Pisau pernah melapurkan mengenai isu ADUN KOMTAR Ng Wei Aik yang menghalau peniaga melayu dari berniaga dari pasar ramadhan di Jalan Pinang,ChowRasta.


Ketiga tiga peniaga melayu ini dianaiya oleh YB rasis DAP ini,walaupun sebelum itu TKM1 Dr Mansoor memberi jaminan agar mereka ini dibenarkan berniaga. Barang sudah dibeli,wang sudah dihabiskan untuk membeli barang,disaat akhir 3 peniaga ini dilarang berniaga dan lesen mereka ditarik.

GEORGETOWN 14 Ogos – Tiga orang peniaga di Bazar Chowrasta, Jalan Penang di sini dibenarkan berniaga semula selepas lesen perniagaan mereka dibatalkan di saat akhir ketika peniaga lain mula berniaga pada hari pertama Ramadan.

Aminul Haque Nazir Ahmad, 59, berkata Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman, telah memaklumkannya secara lisan bahawa beliau dan dua rakannya, Zainal Abidin Mydin, 44, dan Shairu Banu Abdul Latif, 48, boleh memulakan perniagaan dan lesen mereka akan dikeluarkan Isnin ini.

“Saya terima panggilan telefon dari Mansor pada 11 pagi tadi yang mengatakan kami boleh berniaga. Sebelum ini seorang ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) telah membelakangkan Mansor dan membatalkan lesen kami,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Aminul Haque mendakwa pembatalan lesen perniagaannya bersama rakannya ada kaitan dengan insiden tahun lalu apabila berlaku kekecohan ketika MPPP cuba menghalau peniaga daripada berniaga di situ.

Katanya, peniaga sudah berniaga di sepanjang tepi jalan itu setiap kali Ramadan sejak 24 tahun lalu tetapi mula dilarang semenjak kerajaan Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih pemerintahan pada 2008.

“Asalnya terdapat kira-kira 70 lot gerai dan jumlahnya semakin berkurangan setiap tahun dan tahun ini hanya 18 lot gerai sahaja yang dibenarkan untuk beroperasi,” katanya.

Aminul Haque yang telah mengeluarkan modal perniagaan sebanyak RM60,000 hingga RM70,000 juga kesal dengan tindakan ahli majlis berkenaan yang dianggap tidak profesional dan keadaan itu menjejaskan ekonomi mereka yang berniaga hanya sebulan dalam setiap tahun.

“Sepatutnya MPPP berfungsi sepenuhnya bagi membantu peniaga dan bukan mencampuraduk urusan politik, ini sumber rezeki kami,” katanya.



Tahun lepas peniaga dibazar ramadhan Jalan Pinang dihalang daripada berniaga hingga membangkitkan kemarahan semua peniaga disitu.Sudah puluhan tahun lokasi itu menjadi tempat mereka berniaga secara tiba tiba bangsat daripada DAP YB Ng Wei Aik mengarahkan agar pihak Majlis perbandaran menghalang orang melayu daripada berniaga dengan alasan kesesakan lalu lintas.


Perkara ini membangkitkan kemarahan hinggakan mencetuskan pergaduhan yang akhirnya YB Ng Wei Aik dan beberapa ahli majlis dibaling selipar ke muka:klik sini.Ini berpunca kerana ketidak-adilan yang dilakukan oleh chauvanist cina DAP kerana dalam masa yang sama mereka sanggup menutup jalan semata mata membolehkan peniaga cina berniaga di NewLane:klik sini


Sikap double standart inilah yang mencetuskan kemarahan peniaga melayu diseluruh negeri.Peniaga Cina diberi keistimewaan,peniaga melayu digasak dan ditekan dengan pelbagai alasan agar boleh dihambat keluar dari negeri Pulau Pinang.


Minggu lepas,Ng Wei Aik Adun DAP ini naik diatas pentas PAS berceramah di tapak ekspo, si rasis ini diberi penghormatan oleh PAS kerana status TUAN BESAR dari pakatan .Dalam ceramah yang penuh pembohongan beliau menyelar pihak Utusan dan Umno kononnya membuat fitnah.


Walhal bangsat ini cuba menutup kerja jahat dihadap semua orang melayu melayu yang dunggu.Tak apalah disebabkan kebodohan juak haprak PAS mereka mereka ini begitu percayakan Ng Wei Aik.Pisau tidak mahu salahkan orang PAS kerana mereka memang dikenali sebagai anjing anjing DAP yang bodoh maka senang dipergunakan oleh DAP.

Ingatlah bangsat celaka haram jadah ini menghalau peniaga melayu,dalam masa yang sama memberi peniaga cina di New Lane kebebasan berniaga hingga sanggup menutup jalan klik sini


Inilah taktik yang digunakan oleh semua pemimpin pakatan,berbohong untuk menutup pembohongan. Di hadapan hadirin dengan sikap bermuka muka YB DAP Ng Wei Aik barua haram jadah mendabik dada kononnya membela orang melayu.


Surat diatas adalah bukti YB Ng Wei Aik mengarahkan agar 3 peniaga melayu dihalang daripada berniaga. Surat yang difakskan adalah dari pejabat Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Negeri Pulau Pinang.


Penyangak DAP ini marahkan orang melayu,dengan kuasa yang ada mengarahkan agar lesen mereka ditarik walaupun dalam masa yang sama TKM1 sudah pun cuba membantu mereka.


Inilah contoh pemimpin melayu di Pulau Pinang langsung tidak dihormati,walaupun Dr Mansor menjadi timbalan ketua menteri 1,namun atas kuasa sebagai seorang DAP maka beliau boleh menyangah arahan seorang pimpin melayu yang punyai pangkat yang lebih tinggi.


Pisau melihat dalam isu ini,peniaga melayu yang marahkan mereka ada sebabnya,hak mereka untuk berniaga dihalang,sesiapa pun akan marah jika tempat mencari rezeki sejak puluhan tahun secara tiba tiba di arahkan tutup.


Ng Wei Aik adalah Setiausaha politik Guan Eng ,mereka berdua punyai sikap chauvanist,rasis,ultra kiasu ,diktator dan autoritarian.Rule of men, not rule of law itulah yang dilakukan oleh hampir semua pemimpin DAP dinegeri Pulau Pinang.


Pisau tidak terkejut jika selepas ini jalang politik seperti PAS akan mempertahankan tindakan Ng Wei Aik dan dalam masa yang sama Melayu Pulau Pinang kelihatan acuh tak acuh dalam mempertahankan hak mereka.


Jangan mudah percaya dengan semua celaka celaka daripada DAP,mereka menabur wang dan gula gula untuk membeli kepercayaan orang melayu,beri 1 ambil 10 itulah taktik mereka.

Adakah melayu Pulau Pinang rela dilembukan oleh DAP?



Pisau kata " nanti aku dedahkan rancangan jahat DAP Penang..tungguuuu!"

Comments

0 comments to "Bukti Adun Komtar RASIS DAP Menghalang Peniaga Melayu"