CHANNEL UMB

Penang : Pak Ali Bongkar Siapa DAP

Tuesday, September 14, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 2 comments
Filed under:


oleh UMB Penang

Masih ingat tak lagi Pak Ali yang terkenal di suratkhabar kerana menepuk bahu Khalifah Guan Eng kesayangan Pas di parking kereta Komtar ?? Ternyata apa yang Pak Ali cakap mengenai kebenaran penindasan dan pembohongan kerajaan DAP terhadap bangsa Melayu dulu memang benar .

Kali ini Pak Ali mendedahkan pembohongan dan penipuan pemimpin –pemimpin DAP di bulan Ramadhan yang kononnya prihatin dan memberi bantuan kepada kebanyakkan masjid di Pulau Pinang . Ia berlaku di Dun Komtar di mana Pak Ali mendakwa Masjid Khairi di Jalan Pahang tidak pernah menerima sebarang bantuan raya oleh Adun Komtar Ng Wei AIk dan kerajaan negeri Pakatan .

Laporan Sinar Harian yang melaporkan Ng Wei memberi bantuan raya kepada 10 buah masjid termasuk Masjid Khairi sejak dua tahun lalu walhal tiada satu sen pun bantuan oleh pemimpin DAP ini . Jelas sekali , puak-puak DAP ini memang pakar dalam melakukan pembohongan terhadap orang Melayu sepertimana Ketua Menteri berlidah biawak mereka .

Apabila orang PAS baca Ng Wei bagi bantuan raya kepada masjid di Sinar Harian , mesti mereka akan menyanjung terus pemimpin DAP ini sedangkan beliau tidak beri pun bantuan seperti yang didakwa . Ini menunjukan pemimpin DAP di Pulau Pinang tidak ikhlas memberi bantuan dan hanya mahu mengaburi mata orang Melayu untuk meraih sokongan politik .Akhbar Sinar Harian juga sewajarnya melaporkan berita ini yang benar dan telus bukannya berita picisan seperti ini yang mengangkat dan bodek pemimpin DAP ini !! Berapa DAP bayar untuk berita bohong dan putar belit ini ??

Mujur lah Pak Ali yang juga bilal di Masjid Khairi ,Jalan Pahang telah membuka pekung sebenar DAP dan kerajaan Pakatan disebalik program Ihya Ramadhan yang kononnya member bantuan raya kepada masjid-masjid di PP . Jika tidak siapa pun tidak tahu cerita sebenar bahawa ada masjid yang tidak menerima langsung bantuan oleh kerajaan negeri mahupun MAIPP .

DAP memang pakar dalam memutar belit dan berbohong kepada orang Melayu di PP ditambah lagi sokongan padu dari puak-puak kopiah putih PAS dan PKR . Di bulan Ramadhan lepas DAP diketuai Guan Eng jelas begitu agresif melakukan roadshow ke masjid-masjid dan surau untuk berbuka puasa dan member hamper RM 20 bagi mengaburi mata rakyat terutama orang PAS kononnya mereka bersikap baik dan prihatin terhadap umat Islam di negeri ini . Orang PAS seperti biasa la akan canang di kedai kopi, blog ,tazkirah dan ceramah2 bahawa Islam terbela di bawah pemerintahan Guan Eng dan 50 tahun BN perintah tak pernah bagi apa pun bantuan .

Berbekalkan sedikit sumbangan , turun berbuka puasa,dan memberi hamper saja sudah boleh kencingkan puak-puak PAS dan PKR ini . Cukup mudah sekali kan puak2 kopiah putih ini kena kencing sedangkan mereka tidak tahu bahawa ada yang tidak terima bantuan pun .

Comments

2 comments to "Penang : Pak Ali Bongkar Siapa DAP"
  1. Salam Ziarah,

    Teruskan berjuang untuk Agama, Bangsa dan Negara...

    http://gerakantimur.blogspot.com

  2. Salam Ziarah

    Teruskan fitnah terhadap LGE Untuk Agama, Bangsa dan Negara.

    Rampas kembali PP.