CHANNEL UMB

Nizar OII!! PAS Bongak : Rasuah Sana Sini !

Friday, October 9, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 7 comments
Filed under: , ,

oleh Tokey Garam

Bila Tokey melayari pelbagai laman web dan blog prokomplot pembangkang, depa galak memainkan isu rasuah Isa Samad.

Kenyataan Dr. Asri diulang-ulang memberi peringatan kepada penyokong totok PAS dan harapan pembaca atas pagar juga akan meresapi maksud penulisan depa.

Itulah strategi PAS. Jika sesuatu perkara itu memberi kelebihan kepada depa pasti depa pantas mengulanginya.

Kita semua sedar sikap munafik PAS. Walaupun depa melabelkan (syok sendiri) sebagai parti Islam tapi rakyat sudah muak dengan keislaman yang diperjuangkan PAS. Bagi rakyat PAS tidak lebih sebagai parti yang memporak-porandakan imej Islam.

Kalau kita masih ingat, keceluparan segelintir pemimpin PAS yang mengeji Dr. Asri hanya kerana reaksinya yang tidak menyebelahi PAS dalam konflik Perak dan web pemimpin DAP yang menghina Islam. PAS galak mengejinya. Paling terkesan adalah klip video ceramah Badrul Amin, AMT PKR yang mahu memancung kepala Dr. Asri yang disifatnya sebagai gila.

Kita berbalik kepada persoalan rasuah yang ditimbulkan oleh PAS. Ya..satu Malaysia sudah mengetahui Isa Samad rasuah dan dengan terang dan rendah hati dia dihukum oleh partinya. Isa menerima ketentuan illahi dia tidak berjaya mendaki hirarki tertinggi parti. Allah telah memberinya hukuman dan sebagai peringatan untuk menjadi terbaik dari yang terbaik.

PAS mempersoalkan rasuah Isa Samad sekaligus depa menyerang peribadi lawan walaupun Nik Aziz, Pendita usang menegah taktik itu dilakukan. Pedulikan dengan larangan tok guru, yang penting lawan tetap lawan..tangguh tetap tangguh.!

PAS terpaksa mensensasikan cerita ini. Rakyat sudah tahu dan depa boleh berfikir kerana hukuman telah pun dijalankan. Mungkin PAS terlupa dalam komplot pembangkang juga bersepah manusia yang pernah disabitkan kesalahan rasuah, salahguna kuasa, liwat, khalwat dan berbagai lagi.

Contoh sudah ada, Anwar Ibrahim yang dibebaskan atas kesalahan salahguna kuasa dan kini menghadapi pertuduhan liwat buat kali kedua..! Yang lebih keji.? pembuat luar tabie juga boleh menjadi Ketua Pembangkang.

Kita harus perhalusi berkaitan isu rasuah, UMNO berada dalam landasan yang betul untuk memerangi rasuah. Depa serius dan transformasi kearah itu sedang berjalan. Boleh kita lihat banyak contoh terbuka yang dibuat UMNO. Gayanya, UMNO lebih serius dalam hal ini.

Muktamar Agung PAS bulan Jun digegarkan dengan politik wang sehingga memaksa Nik Aziz menyatakan itu adalah sedekah. Tapi paling sedihnya, Nik Aziz mengatakan jika ada orang memberi hadiah ambilah tapi jangan diberi undi. Nik Aziz secara tidak langsung mengiyakan perbuatan rasuah itu dijalankan.

Di Selangor, pemerintahan yang baru setahun setengah sudah 8 orang exco kerajaan negeri yang dipanggil SPRM berkaitan rasuah. Pemerintahan komplot pembangkang yang tidak berpengalaman telah menwujudkan gejala rasuah yang tiada kesudahan.

Jika diikutkan, komplot pembangkang lebih teruk permainan rasuahnya kerana depa lebih banyak menyimpan perihal rasuah takut didedahkan kepada umum atau depa sebenarnya terikat dengan bai'ah yang akan melenyapkan kekuasaan depa.

Tokey - Keterbukaan itu kadang-kadang menyakitkan tapi itulah penawar kepada kesungguhan

Comments

7 comments to "Nizar OII!! PAS Bongak : Rasuah Sana Sini !"
  1. RASUAH SEBENARNYA HUKUMNYA HALAL DI DALAM PARTI UMNO.
    HIDUP UMNO!...3X
    HIDUP ISA SAMAD!...
    HIDUP ALI RUSTAM!...
    HIDUP KJ!...

  2. Ya..Hidup UMNO..hidup RASUAH..

    ISA SAMAD KENA
    KJ TAK KENA
    ALI KETAM KENA
    MAT TAIB TAK KENA

  3. Geng depa ni pun satu..
    Dulu bila kecoh TS Isa tak boleh nak dicalonkan.. depa bising kata pasaipa dok halang dia nak bertanding

    Bila dah nak bertanding, macam-macam pulak kata.

    Memang tarak akai la.

  4. Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus menjadi parti rasuah. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada penyelewengan. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus dikotori oleh perompak harta rakyat. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Pendek kata, UMNO akan mampu diselamatkan jika tiada lagi manusia seperti Isa Samad di dalam UMNO. Isa Samad hanya boleh dinyahkan daripada UMNO jika beliau kalah di Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti.

    Anda tidak perlu mengisi borang PAS tetapi anda mampu membersihkan UMNO dengan memBERIKAN UNDI ANDA KEPADA PAS.

  5. Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus menjadi parti rasuah. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada penyelewengan. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus dikotori oleh perompak harta rakyat. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

    Pendek kata, UMNO akan mampu diselamatkan jika tiada lagi manusia seperti Isa Samad di dalam UMNO. Isa Samad hanya boleh dinyahkan daripada UMNO jika beliau kalah di Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti.

    Anda tidak perlu mengisi borang PAS tetapi anda mampu membersihkan UMNO dengan memBERIKAN UNDI ANDA KEPADA PAS.

  6. 酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店經紀,
    酒店打工經紀,
    制服酒店工作,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    酒店經紀,

    ,

  7. Aku suka tang perenggan ni..

    'Di Selangor, pemerintahan yang baru setahun setengah sudah 8 orang exco kerajaan negeri yang dipanggil SPRM berkaitan rasuah. Pemerintahan komplot pembangkang yang tidak berpengalaman telah menwujudkan gejala rasuah yang tiada kesudahan.'

    Of course la byk kalu pasal 'LEMBU' pun SPRM bukak kes siasatan. Tapi kalu pasal 2 buah enjin pesawat berharga RM100juta tu yg hilang, tak nak pulak SPRM bukak kes. ko org igt enjin tu leh pos ke luar guna Pos Laju aper ker?

    Double Standard!!!!!