CHANNEL UMB

Nizar OII!! Ustaz Gobala Terus Berdakwah : Bila Nak Masuk Islam?

Wednesday, October 7, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 4 comments
Filed under: ,


Ustaz Gobala patut "dakwah" orang Pas

Gobalakrishnan mengguna baca ayat Al Quran Ayat 54 Surah Al Imran yang bermaksud: Orang kafir itu membuat tipudaya dan Allah membalas tipu daya mereka itu dan Allah sebaik baik pembalas tipu daya.
oleh Mesin Taib Buruk

Hairan sungguh dengan puak2 Pas ni. Kata-kata seorang mufti tak didengar sebaliknya apabila seorang kafir baca ayat Al-Quran mereka pakat mengangguk-angguk tanda setuju. Pelik-pelik... Patutlah Ayah Pin boleh hidup bebas sepanjang Pas perintah Terengganu dulu.

Betullah Salahuddin, kalau orang kafir nak baca Quran memang tak salah. Memang ramai orang kafir kaji Quran dan mereka membacanya. Tak kurang yang dapat hidayat lalu peluk Islam. Tapi mereka baca untuk mengkaji sejauh mana kebenaran Quran.

Tapi ini Hindu Gobala baca Quran bukan nak kaji kebenarannya tetapi nak menunjuk-nunjuk dan nak ambil hati orang Islam. Dia juga nak bagitahu yang orang Islam ni tidak betul, tak ikut Quran. Dahlah petik ayat yang ditujukan kepada orang kafir. Apa maknanya? Maknanya dia tak tau apa-apa pun cuma tahu baca dan tau cakap.

Yang lagi pelik, para ustaz, para imam, bilal dan tok siak yang dengar Ustaz Gobala petik ayat Quran mereka pakat duk diam. Tak kurang juga yang kat belakang berkopiah putih duk terhangguk-hangguk tanda setuju gamaknya.

Kenapa mereka tak menjerit melolong marah sepertimana mereka menjering melolong marahkan Mufti Perak yang menasihati orang Melayu supaya tidak menghina raja atau marahkan Ustaz Ridhuan Tee . Apakah darjat Gobala Hindu ini lebih tinggi dari seorang mufti?

Dan aku pelik bagaimana orang Melayu Pas ni boleh bersetuju saja dengan apa yang dilakukan oleh si Hindu ini. Sudahlah dahulu menggerakkan Hindraf dan memekik melolong kata orang Melayu lakukan pembersihan etnik di Malaysia, banyak kuil diroboh dan desak negara Tamil Nadu masuk campur.

Dai Tambi.... Aku dan ramai Melayu lain (kecuali puak2 Pas lah) tidak lupa fitnah dan tuduhan yang Hindraf buat sebelum ini yang jelas-jelas sangat menyinggung perasaan kami sebagai kaum majoriti di Malaysia dan sebagai pemilik Semenanjung Tanah Melayu ini. Tak usahlah nak berdakwah dengan kami dengan sekadar membaca sepatah ayat Quran tidak akan mampu menyucikan apa yang telah saudara dan puak2 Hindraf lakukan selama ini.

Silalah berdakwah kepada puak2 Pas itu sebab mereka memang mereka perlukan "dakwah" saudara. Bagi mereka orang lain semuanya tidak betul melainkan Nik Aziz, Anwar, Ngeh, Kit Siang dan puak2 kafir seperti saudara sahaja.

Silalah... silalah.... Kalau boleh dakwah sekali Nik Aziz!

Comments

4 comments to "Nizar OII!! Ustaz Gobala Terus Berdakwah : Bila Nak Masuk Islam?"
  1. Yang kamu bila nak faham islam nama nya sahaja islam tapi memusuhi peraturan islam. Betul lah kamu ini islam plastik atau islam botok

  2. Mack!!! Kau tu tahu ke ISLAM ? atau yang kau tahu hanya MAZHAB PAS yang cuma halal bagi dia haram bagi yg lain dan haram bagi dia dan halal pulak bagi yg lain . Kes INDIA ni hanya untuk membodohkan org seperti kau....klu betullah dia yakin bab ALQURAN kenapa tak masuk ISLAM ? Atau hanya menggunakan Ayat ALQURAN untuk membodohkan kau.....WAHH KELINGPUN pandai baca QURAN....tafsiran ikut KELING !!!!

  3. Begini lah caranya bila sasaorang itu terlalu kemarukkan nak kuasa..mereka menghalalkan semua yang dilakukan puak mereka ..cuba cina MCA ataupun india mic lakukan...tak cukup dengan maki hamun dan mengeluarkan fatwa baru..mereka akan mengadakan perarakan menghantar memorandum kepada Yang Dipertuan Agong.

    Memang para ilmuan islam diluar negara menggunakan ayat alquran tetapi tengok lah apakan tujuan nya dan dimana mereka menggunakan nya..bukannya mereka menggunakan dipentas politi...yang bangang nya ayat tu ditujukan kepada kaum kapir..tetapi dibaca oleh saorang kapir kepada pak lobai yang berjanggut sejemput yang mengaku terlebih islam...adakah pak lobai2 tu saorang kapir jugak..kesiannya dan betapa bodohnya pak lobai berserta nik ajis nyanyuk dan salehuddin yang menpertahankan di laknat kapir ni..adakah ini hasil ajaran songsang yang dibawa oleh pemimpin pas..cuba lah fikir sendiri tak kira lah kalian daripada melayu islam mana..adakah ini yang kalian maukan..kalau ini lah yang kalian maukan tak mustahil bala seperti indonesia akan malaysia terima pembalasannya

  4. 酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店經紀,
    酒店打工經紀,
    制服酒店工作,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    酒店經紀,

    ,