CHANNEL UMB

'ALLAH' TANGGUH ? SIAPA KATA KITA MENANG ?

Thursday, January 7, 2010 by pisau · 0 comments

oleh gap


aku tak pertikaikan keputusan tangguh. ini terma teknikal. macam kata tun, isu agama mana boleh decide dalam kamar mahkamah. isu ALLAH diputuskan oleh kamar. alahai lemah jiwa kita, bila melepaskan isu amanat agama ini didebatkan,dipentaskan dipolitikkan dalam ruang gusti royal rumble..

semua nak cakap. semu nak jadi hero. satu kelompok mahu menjadi hero demokrasi dan hak asasi. satu lagi kumpulan menentang, macam aku dan kau...

satu kelompok kristus bergabong dengan pemimpin munafik yang gilakan undi. kalid gereja,anwar attaturk,pas,dr manuty,mahfoz omar yang 24jam bodoh selalu,dr zul yang gila dan rakan-rakan seangkatan mereka.

fahamkan situasi kritikal ini. 50 tahun natrah masih tak settle, kita disajikan lagi denga isu ALLAH. yang membuka pekung memberi ruang adalah nama munafik yang aku sebut di atas..kafirin tetap kafirin. mereka menunggu ruang dan peluang untuk masuk jarum.

ini simplistik..dalam sejarah dah di ajar. dalam quran pun dah sebut. yahudi dan nasara takkan berdiam diri selagi umat islam tak ikut jalan mereka... come on la brader..perang dulu-dulu memang perlukan darah, tetapi kafirin tahu ia takkan memberikan kesan secara total..perang salib yang berlaku ratusan tahun sudah dikaji..umat akan pertahankan islam sampai mati.

jadi apa yang perlu mereka serang ? ideologi la..serang akal,serang fahaman,serang kepala hotak,serang iman... samuel huttington sudah bicara tentang perang idelogi ini... buku dia the clash of civilisation sudah menyebut akan akan pertembungan antara timur dan barat..

barat perlu serang jatidiri..dek kerana serangan sebeginilah kerajaan uthmaniah turki tombang. azan ditukar dalam bahasa turki..kau bayangkan betapa setannya anwar...er sori kamal attaturk..azan tukar bahasa turki.. daripada ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR..kepada allah maha besar, allah maha besar..

imagine kat surau kau azan tukar bahasa melayu ? itu turki, zaman 1920 an..hari ini mereka menusuk lebih jauh dalam urat-urat dan liang badan dan hotak kau. ALLAH boleh gereja pakai ? wei gila ke atau kau ni bodoh !

jadi kau dah tahu siapa yang terlibat.. memang benar mahkamah tangguh tetapi adakah gerakan ini akan berhenti ? adakah anwar esok depan talibisen mohon ampun kepada umat islam..eh sori aku terlepas cakap..aku tak berniat gadai hak agama..maafkan aku ! ade cit poodah..ini mangkok mana boleh tarik hand brake..urat brake kat otak dia dah putus, tu pasai dia menyondol je apa yang ade kat depan..

satu mangkok dalam pas pulak masih terus menyokong kepala pkr yang senget ni.. aku dan kau pulak macamana ? tak boleh decide ? takut ? er nanti dulu ? entahlah ? err bapak aku orang pas la ? eh politik-politik tak mau cakap la ?tolong jangan jadi bodohlah brader...ALLAH dah bagi kepala otak untuk kau pikir !

jadi apa solusi aku ? kau mesti tanya apa benda gap nak ni ? senang saja pak. full stop kan isu ini, no more no more..ALLAH milik islam..kau nak maki aku itu kau punya pasal la. macamana jugak dengan kehendak aku sebelum ini. artikel 11 yang banyak memberi ruang murtad secara dokumentasi perlu dihentikan..

aku dah nampak ada watak yang paham isu ini..haron taib,haron din,ngo-ngo,umno,zul4kulim(dia ni aku was was sikit pasal bos dia kepala munafik) dll....

agong dan sultan dah patut settlekan isu ini once and for all.. macamnilah engkorang terajang aku masuk parlimen pada pru ke 13 nantii....hari tu aku dah janji kat korang, hak islam dan bangsa akan aku perjuangkan ke satu tahap yang korang tak boleh pikirkan ! apa ? nak tahu apa agenda aku ? tak payahlah...ini rahsia perniagaan...mana boleh bagitau secara publik ..

sebenarnya kontroversi kalimah ALLAH ini boleh memberikan kemenangan mutlak kepada umat islam di malaysia..dengan syarat playernya mestilah bijak dan ber otak...

aku masih ingat lagi pasca zaman reformasi..kumpulan dong jia zhong yang cukup berpengaruh dikalangan masyarakat cina telah mendesak dan mengasak umno. dorang keluarkan beberapa tuntutan yang dikira tidak praktikal di kala umno mengalami masalah dengan melayu...

hindraf tidak menjadi..memang benar mereka berjaya men tonggang tebalikkan kerajaan, tetapi hero mereka (pkr/dap/pas) yang diharap dapat menyelesaikan isu mereka lebih haprak tak terjangka...

nampak tak big picture kontroversi ALLAH ini ? kita..ya kau dan aku wajib mengeluarkan beberapa lagi desakan-desakan yang menggila baik kepada barisan sultan-sultan dan pemerintah untuk MENGHENTIKAN SECARA TOTAL krisis umat..

apakah tambahan desakan selain daripada kontroversi ALLAH tidak boleh dilakukan ? kenapa tidak kita selitkan sekali tuntutan agar murtad diselesaikan once and for all ?

ini peluang untuk kita berkelakuan sepertimana yang harus kita berkelakuan..bukan bodoh,bukan menggadai tetapi menyelesaikan !

jadi apa yang korang boleh bantu untuk memulakan langkah pertama ? pergi beli kad prepaid RM10 kau salin ayat-ayat ajak berhimpun di masjid negeri shah alam, lepas taip message tu hantarlah sms tu pada kawan-kawan kau ..RM 10 pun kedekut ke ? nak tolong agama islam tak ? yang dekat area shah alam, tolong datang.jangan banyak songeh !

Comments

0 comments to "'ALLAH' TANGGUH ? SIAPA KATA KITA MENANG ?"