CHANNEL UMB

Isu desakan KJ letak jawatan

Saturday, January 30, 2010 by pisau · 1 comments
Filed under:

Kelmarin, sewaktu mesyuarat Unit Media Baru (UMB) Wilayah Persekutuan, ramai rakan-rakan blogger dan bukan blogger membuat panggilan kepada saya untuk bertanyakan tentang isu ini. Disebabkan sedang bermesyuarat, saya tidak dapat melayan panggilan dan pertanyaan mereka yang disandarkan kepada laporan oleh portal MyKMU.net.

Seperti yang dijangka isu ini telah disambut dan dimainkan oleh para blogger anti-Khairy Jamaluddin (KJ). Ia turut dimainkan di wall Facebook sejumlah rakan-rakan. Seperti yang dijangka juga, tindakan ini mendapat reaksi daripada blogger dan Facebookers pro-KJ. Seterusnya berlakulah episod serang menyerang. Semua ini sememangnya boleh dijangka.

Sebagai Ahli Jawatankuasa (Exco) Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (PPUM) yang diikat oleh sumpah menyimpan rahsia, saya tidak akan menceritakan kronologi atau butiran perkara yang disebutkan oleh rakan-rakan Exco. Bagaimanapun saya rasa bertanggungjawab untuk memberi pandangan peribadi dan mengulas aspek tertentu bagi meredakan keadaan.

Pertamanya, saya dapati laporan mengenai apa yang berlaku dalam mesyuarat Exco kelmarin tidak begitu tepat. Fakta yang diberikan tidak tepat. Tidak ada olahan dan butiran terperinci mengenai apa yang berlaku; bermaksud majoriti Exco berpegang kepada etika dan sumpah yang dilafaz.

Selanjutnya klik sini:Tun Faisal

Comments

1 comments to "Isu desakan KJ letak jawatan"
  1. kau kata kebanyakan cerita yang keluar tak tepat...maknanya cerita kau je yang tepat...tak kan semuanya tak tepat...atau kau saja nak cover line kau...takut hilang jawatan....kalau kau anak jantan yang ada maruah, lebih baik semua letak jawatan dan adakan pemilihan baru...kalau Si Jamban ( KJ ) ada maruah, lebih baik letak jawatan...orang dah tak percaya, apa lagi tunggu...PM Najib pun tak percaya pada mamat perosak ni..apa dia tunggu lagi...betul2 dayus le mamat jamban tu...