CHANNEL UMB

Penang Maulidur Rasul: Guan Eng! Siapa Sebenarnya Pembohong?

Tuesday, February 16, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 1 comments
Filed under:

oleh pisau.net

Dalam Kenyataan terbaru Lim Guan Eng di Malaysiakini, jelas beliau cuba menutup pembohongan yang telah dilakukan sebelum ini.Beliau menuduh dakwaan kepada Kerajaan Negeri adalah satu fitnah dan perkauman.

Apabila terkena kepada batang hidung sendiri tiba tiba beliau menuduh orang lain yang berbohong dan rasis,sebenarnya beliaulah cuba memainkan isu perkauman dan berbohong secara terang terangan, Inilah yang disebut sebut oleh Tun M,jika kita bercakap atau mempertahankan hak kita akan dituduh perkauman.Inilah sifat sebenar ultra kiasu dan chauvanist yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng.

Inilah cara beliau bermain politik,menutup penipuan kemudian menuduh orang lain pula yang membuat fitnah.

Kronologi Pendedahan ,Penafian & Pembohongan Lim Guan Eng & Abdul Malik Kasim

11hb Feb-Pendedahan Surat Pembatalan Perarakan Dari Mysrimuara :klik sini

11hb Feb-Kenyataan Dari Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd. Nor Suhaili Jamali :klik sini

utusan-Dalam pada itu Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Abdul Malik Kassim ketika dihubungi memberitahu, beliau akan memberikan maklumat mengenai perkara itu dalam tempoh terdekat.

‘‘Saya akan mengumumkan maklumat terperinci sedikit masa lagi,” katanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Sementara itu, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang menerusi laman webnya memaparkan atur cara majlis perhimpunan ummah yang bermula pada pukul 8 pagi sehingga 11.30 pagi.

Antara yang bakal diadakan adalah bacaan al-Quran, persembahan nasyid, pelancaran program e-Munakahat dan forum perdana. (tiada perarakan)



12hb Feb-Pendedahan Surat Pembatalan Perarakan disiarkan kembali oleh Pisau.net :klik sini

12hb Feb - Selepas pendedahan mengemparkan negara dan mendapat bantahan,secara tiba tiba jadual baru dikeluarkan pada 12hb feb menyatakan akan mengadakan perarakan.

13 Feb - Jadual yang diubah aturcara dan program maulidur rasul disiarkan di laman web JAIPP dari Majlid Perhimpunan Ummah kepada Majlis Perhimpunan Ummah & Perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Pulau Pinang Tahun 1431H/2010M

13Feb - Jadual yang sudah diubah di siapkan pada 13hb dan disiarkan untuk muat turun di laman web JAIPP

13 Feb - Setelah mengubah aturcara majlis dan membenarkan perarakan ,Lim Guan Eng :sini & Malik Kasim:sini membuat kenyataan menafikan pembatalan perarakan kemudian menuduh Utusan dan blog ini membuat pembohongan dan fitnah .Mereka turut menuduh TPM dan Umno cuba memainkan sentimen perkauman.

14Feb- Harakah Daily langsung tidak memberi sebarang respon dan menyiarkan isu ini sejak disiarkan oleh Utusan,tetapi sebaik saja Lim Guan Eng dan Malik Kasim membuat penafian dan menuduh ia adalah fitnah,Harakah Daily turut sama menuduh BN/Umno terlibat mengfitnah Khalifah kesayangan mereka :klik sini (bukti sifat bacul dan dayus harakah)

14 Feb- Lim Guan Eng sekali lagi mengecam Utusan termasuk Ketua Pemuda kononnya telah membuat fitnah dan berbohong. klik sini

Petikan dari Malaysiakini -Pembohongan Terang terangan Lim Guan Eng

Kerajaan Pulau Pinang, kata Lim, telah mengeluarkan tiga pucuk surat mengenai perarakan tersebut, dan tiada satu pun yang mengandungi 'keputusan muktamad' mengenainya.

Surat pertama bertarikh 13 Januari, membincangkan mengenai perarakan dan meminta mereka yang dihantar surat itu, supaya menjawabnya pada 19 Februari, kata Lim.

Surat kedua - yang menurut Lim yang dirujuk oleh Khairy dan pihak lain - dikeluarkan pada 15 Januari kepada semua masjid dan pertubuhan Islam - meminta maklumbalas mengenai perhimpunan dalaman Maulidur Rasul.

Manakala dalam surat ketiga bertarikh 12 Februari, kata Lim, dengan jelas menyatakan bahawa kedua-dua perhimpunan dan perarakan itu akan diadakan.

Surat pertama tidak releven-Melalui edaran surat pekeliling rujuk surat kedua,ternyata ia adalah dimuktamadkan semasa Jawatankuasa Induk Majlis Sambutan Maulidur Rasul,Yb Abdul Malik Kasim yang mempengerusikan mesyuarat,malah beliau sendiri yang membuat keputusan membatalkan perarakan.Selepas keputusan DIMUKTAMADKAN semasa mesyuarat barulah surat kedua dikeluarkan. Lim Guan Eng jelas berbohong dan cuba memutar belitkan fakta.

Surat Kedua-Pembohongan Lim Guan Eng amat jelas, surat yang disiarkan oleh blog ini adalah bertarikh 5 Febuari bukan 15Januari,dan secara jelas surat tersebut menyatakan majlis perarakan dibatalkan dan diteruskan mengadakan perhimpunan ummah.

Surat Ketiga-setelah mendapat kecaman dan bantahan, kedua dua perhimpunan dan perarakan diadakan dinyatakan dalam surat yang bertarikh 12Feb dan diedarkan kepada wartawan semata mata untuk menutup pembohongan mereka sebelum ini.

Mengapa jadual dan aturacara diubah secara tergesa gesa dilaman web JAIPP pada 13hb?

Lim Guan Eng dan Malik Kasim secara terang terangan berbohong kepada rakyat,kenapa harus berbohong dan menafikan? kenapa setelah didedahkan dan mendapat bantahan ,Kamu secara tergesa gesa menukar jadual dan aturcara majlis,malah membenarkan perarakan kemudian sambutan ditambah pula menjadi 3 hari.

Kenapa menuduh Utusan dan pihak yang mendedahkan isu ini membuat fitnah,sedangkan secara nyata perkara membatalkan majlis perarakan jelas terbukti melalui surat yang didedahkan.

Pendedahan ini bertujuan untuk membantah pembatalan majlis perarakan Maulidur Rasul yang dibuat setiap tahun oleh umat islam,mengapa Lim Guan Eng menuduh Utusan dan Umno,berbohong & fitnah dan cuba memainkan isu rasis dan perkauman,isu ini berkaitan akan hak umat Islam di Pulau Pinang,sebaliknya beliaulah seorang rasis ,chauvanist dan ultra kiasu kerana tidak mengaku Kerajaan dibawah pemimpin beliau tidak sensitif terhadap isu umat Islam kemudian beliau berbohong kepada rakyat apabila tembelang mereka sudah diketahui umum.


LIM GUAN ENG & MALIK KASIM SECARA TERANG TERANGAN BERBOHONG,MALAH MENUDUH UTUSAN,BN & UMNO MEMBUAT FITNAH.

MEREKALAH YANG SEBENARNYA BERBOHONG DAN MEMBUAT FITNAH!

Damage Control dan cubaan mengubah persepsi untuk mendiversikan tuduhan ternyata gagal dan jelas memakan tuan.



Pisau kata "Gong Xi Fa Chai Guan Eng "

Comments

1 comments to "Penang Maulidur Rasul: Guan Eng! Siapa Sebenarnya Pembohong?"
  1. Woiiii...
    Kalau Hampa Semua nak tau.

    Kalau dinamakan CINA,
    Kalau tak BOHONG,
    Jangan dipanggil CINA laaa..,
    Memang CINA dasar pembohong dan pembelit.

    Bila mereka mula berbohong:
    SEMASA ENAK BERBAHASA MELAYU dan TERUS BERCAKAP BAHASA CINA...
    MASA TU... LA MEREKA BERBOHONG...

    BOHONG = CINA = PENGKHIANAT.

    Kecuali CINA MUSLIM...
    merekalah sahabat MELAYU,
    merekalah saudara SESAMA ISLAM.