CHANNEL UMB

Guan Eng Di Malukan,Tanda Rakyat Pulau Pinang Menolak DAP

Tuesday, March 9, 2010 by pisau · 0 comments
Filed under:

oleh pisau.net


sumber:H'ng Khoon Leng

Keratan akhbar Guan Ming Daily,dalam satu majlis makan malam di Georgetown. Guan Eng menunjukkan ego dengan cuba menunjukkan beliau sebagai idola .

Semasa berucap beliau bertanya apakah dengan memberikan bantuan RM100 setahun kepada warga emas adalah salah satu bentuk rasuah atau sebagai pengiktirafan dengan mengharapkan jawapan "Tidak" tetapi sangkaan beliau adalah meleset apabila orang ramai menjerit "Ya,ini adalah rasuah".

Beliau berharap dengan memberikan bantuan RM100 kepada warga emas kononnya dapat membeli kepercayaan mereka,tetapi dimalukan didalam majlis yang dianjurkan beliau sendiri.


Pisau membuat tinjauan,rata rata masyarakat cina di Pulau Pinang sudah nampak akan belang Guan Eng dan DAP,mereka lebih berani menyatakan tidak dan membantah secara berdepan walaupun majlis yang dihadiri adalah majlis yang dianjurkan oleh DAP.

Kaum cina berani nyatakan bantahan dan nampak akan kebobrokan khalifah sosialis kesayangan PAS,namun yang menyedihkan melayu haprak pakatan memberi sokongan membuta tuli terhadap ultra kiasu chauvanist seperti Guan Eng.

Malahan melayu haprak pakatan mengangkat Guan Eng seperti dewa yang turun dari langit,apa yang keluar dari mulut beliau bagaikan wahyu yang patut dituruti.

Guan Eng tak pernah takut,kerana akan ada melayu haprak yang akan mempertahankan beliau walau dengan apa cara sekali pun.

Pisau kata " melayu sanggup terima bantuan di tokong,demi sayangkan guan eng"


Comments

0 comments to "Guan Eng Di Malukan,Tanda Rakyat Pulau Pinang Menolak DAP"