CHANNEL UMB

Sudahkah Yusuf Qaradawi Berjumpa Saiful Bukhari?

Wednesday, March 10, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 2 comments

oleh darulehsan

Anwar menggunakan segala sumber yang dia ada untuk menghalalkan perbuatan liwatnya, terbaru dia meminta Women's Institute of Research Development and Advancement (WIRDA) untuk mencetak VCD bertajuk "Fatwa Mutakhir Dr Yusuf al-Qaradawi berhubung konspirasi II terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim".

Dengan menjual nama yusuf qaradawi dia cuba menutup perbuatan liwatnya. baiklah det nak tanya pembaca semua, mana yusuf qaradawi tahu yang kes liwat anwar itu satu konspirasi dan fitnah. pernahkah yusuf qaradawi berjumpa dengan saiful dan bertanyakan sendiri pada saiful tentang perbuatan liwat anwar pada dia? pernahkah yusuf qaradawi membaca kesemua laporan forensic hospital? kalau yusuf qaradawi tak pernah berjumpa saiful dan tak pernah membaca laporan forensic, macam mane dia boleh suka-suka kata anwar di fitnah dan dia boleh keluarkan fatwa? dalam islam pun kita harus mendengar penjelasan kedua-dua belah pihak dan meneliti semua bukti-bukti yang ada, bila penjelasan kedua-dua belah pihak dan bukti-bukti kita dah teliti, barulah fatwa atau hukuman boleh di lakukan, takan benda basic macam ni pun yusuf qaradawi tak reti kut.

Jadi sekarang ni sapa yang betul sape yang salah, tak mungkin ulama tersohor boleh mengeluarkan fatwa banggang macam tu, tampa merujuk segala bukti dan bertanyakan kedua-dua belah pihak, pada det, yusuf qaradawi wajib berjumpa dengan kedua-dua belah pihak dulu baru dia boleh keluarkan fatwa, fatwa tidak boleh di keluarkan dengan hanya mendengar hujah dari sebelah pihak je. tak tau la pulak kalau pahaman yang dibawa oleh ulama tersohor tu sama dengan pahaman yang diguna pakai oleh nik ajis, dengar cakap dari sebelah pihak kemudian buat fatwa dan jatuhkan hukuman.

Comments

2 comments to "Sudahkah Yusuf Qaradawi Berjumpa Saiful Bukhari?"
  1. Salam bro, cara cerita Nuar ni dah jadi macam cerita P.Ramli pulak..... biasalah kalau dah kaki penipu...

  2. Assalaamu 'alaikum,

    1 Apa halnya pula, orang yg di sepanjang berpolitik tidak pernah memperjuangkan kedaulatan hukum syara', dan bahkan menentang penerapan [pelaksaan] syari'at, tiba-tiba - apabila tersepit - menaruh hati dan menaruh keyakinan hendak kembali berhukum dengan hukum syara'? Yang ironisnya, utk berhujah, dirangkul seorang sosok agama yg pernah memfatwakan bahawa bunga/ interest kurang daripada 3 peratus bukan riba', ke pihaknya. Sepatutnya, pakai dan akur sajalah kepada hukum sivil-sekular yang sama-sama diperjuangkan itu..

    2 Namun, itulah hakikatnya antara asas-asas bagi ideologi dan politik ajarn Niccolo Machiavelli, iaitu Sekularkan kehidupan ini - pisahkan politik dan sistem bernegara daripada akidah. Akhirnya, yang zahir tidak lain hanya pemikiran-pemikiran yang mencelarukan & merosakkan sistem kehidupan, sekalipun di kalangan umat yang membaca al-Quran.

    Wallahu a'lam.