CHANNEL UMB

DAP Berjaya Buktikan Mereka Memang Bos Pakatan

Wednesday, May 19, 2010 by pisau · 2 comments
Filed under:


Selepas mendapat keputusan di Dewan Suarah ,Pusat Penjumlahan Undi PRK Sibu,Pisau terus beredar ke Bandar Sibu.

Keesokan harinya terus pulang ke Pulau Pinang,berehat seketika,kurang tidor dan terlalu banyak kerja yang harus diselesaikan di sini.

Tak sempat mengupdate blog,hari ini Pisau meninjau dan membaca banyak blog blog pro BN dan pakatan memperkatakan isu prk Sibu ,ada yang membuat analisis, ada yang mempersalahkan itu ini.

Ada yang mendabik dada dan ada yang mengeluarkan kenyataan dengan nada yang angkuh dan sombong.

Masing masing memberikan pendapat. Ada yang tidak rasional dan ada yang tidak berpijak dibumi yang nyata.

Pisau berada bersama segerembolan puak DAP semasa penjumlahan undi dibuat.Pada permulaan kiraan undi dibuat,pelbagai kata kata yang cukup menyakitkan hati dihamburkan.Ketika itu jumlah undi DAP ketinggalan lebih 3 ribu undi.

Maki hamun dihamburkan,BN menaburkan wang,rakyat Sibu makan rasuah,rakyat Sibu bangsat,rakyat Sibu balaci BN,rakyat Sibu bodoh. dan ada yang berkata tak guna DAP bagi RM600 setiap isi rumah panjang di Sibu jika mereka masih menjadi bangsat kepada BN.

Pekung dan busuknya pakatan ketika itu semuanya terdedah. Kemudian selepas peti undi yang ke 35 dari 110 dibuka,jumlah undi DAP meningkat ,kata kata pujian pula di hinggap di telinga Pisau.Rakyat Sibu bagus,rakyat sibu tolak 1malaysia,rakyat sibu tak makan duit dan macam macam lagi.

Kemudian terpacul pula kata kata salah seorang pemimpin DAP,"DAP will lead pakatan if we win this by election" kemudian disambut oleh seorang pemimpin wanita DAP, "PAS & PKR must realise ,we're dominan in pakatan ,let DAP teach them how to play this game".

Semuanya mengangguk tanda setuju.Kemudian mereka tertumpu kepada keputusan yang keluar dari setiap peti undi satu demi satu.

Pisau bersama seorang penyokong DAP,sengaja mahu melihat apa dalam kotak pemikiran beliau,pisau bertanya,"why anwar should lead the pakatan if dap have more seat than pkr" jawabnya "let anwar lead la,malays trust him ,easy for us to gain more seat after this "

Jelas dan amat tepat sekali,Anwar dipergunakan,tambahan PAS parti kasta paling rendah dalam pakatan hanyalah bersifat pak turut.Mudah mereka memperkotak katiknya mengerakkan agenda mereka.

DAP membuktikan didalam pakatan mereka lebih kuat dan mampu menang setelah PAS tewas di Bagan Pinang dan PKR tewas di Hulu Selangor. Kedua dua prk DAP tidak langsung membantu didalam kempen dalam bentuk jentera dan sumber kewangan.

Tetapi di Sibu membuktikan bahawa PAS menjadi balaci dan jalangan politik kepada DAP apabila memohon derma kepada penyokong sendiri untuk kempen di Sibu.

Walhal DAP punyai sumber kewangan yang cukup banyak, juta ringgit ditabur oleh taukey taukey cina untuk pergerakan mereka,mengapa DAP tidak salurkan sedikit wang kepada PAS untuk kempen di Sibu? Jawapnya apa perlu ultra kiasu chauvanist beri wang pada PAS,tak beri pun PAS boleh hidup tipu penyokong sendiri,kutip derma sana sini demi cinta hati pada DAP.

Kalah menang adat bertanding,Sibu tidak mengambarkan pakatan haprak kuat di Sarawak,Batang Ai pakatan haprak tewas juga.

PKR hampir karam dan sudah ada ura ura PKR akan bergabung dengan DAP, sama ada khabar angin itu benar atau tidak,sama samalah kita tunggu.

Terima kasih buat 18,447 orang yang mengundi BN,mereka tidak harus dilupakan. Janji harus ditunaikan.

Buat wakil rakyat BN,buat kerja jangan hanya tunggu pilihanraya baru nak tunjuk muka, dah banyak kali suruh bangun,tapi tak sedar diri,ramai yang masih tidor dan berlagak bagus dan sombong.


Pisau kata " air kencing Guan Eng laku di Sibu,habis dikencing semua,ramai percaya Penang dibawah kerajaan DAP berjaya"

Comments

2 comments to "DAP Berjaya Buktikan Mereka Memang Bos Pakatan"
  1. teruk giler pompuan ni.. xmencerminkan keislaman langsung!

  2. btoi2...memalukan! X syesyuai lgsung! muslimah tuh....adeii