CHANNEL UMB

Normala Contoh Guru Yang Anti Kerajaan

Sunday, January 23, 2011 by Unit Media Baru PPUM · 3 comments
Filed under:


Menurut Haprakdaily :

Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Johor, Normala Sudirman (gambar) diumumkan sebagai calon PAS mewakili Pakatan Rakyat untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, 30 Januari ini.
Pengumuman itu dibuat Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di majlis pengisytiharan calon di Dataran Wayang Pacak, dekat sini, malam ini.
Normala, 38 merupakan seorang guru lulusan Maktab Tuanku Bainun, Pulau Pinang sebelum meletakkan jawatan pada akhir 2010 kerana mahu menumpukan sepenuh masa kepada tugas parti.
Beliau yang dilahirkan di Kampung Serom 3, Muar Johor ini merupakan anak sulung daripada lima orang adik beradik.
Normala mula bergiat aktif dalam PAS selepas tamat pengajian di maktab pada tahun 1997.
Pada tahun 2000 beliau dilantik sebagai Ketua Dewan Muslimat PAS Labis.
Selain Ketua Muslimat Johor, beliau juga merupakan Exco Pendidikan Dewan Muslimat PAS Pusat.

Berdasarkan ringkasan profil calon PAS di Tenang ini membuktikan bahawa ramai dikalangan guru aktif bergiat di dalam parti berhaluan kiri terutamanya PAS. Jika kita perhatikan profil di atas, Normala mula masuk PAS sejak tahun 1997 kemudian menjadi guru bermula tahun yang sama sehingga 2010. Dalam tempoh selama 13 tahun itu, apakah agaknya yang sudah Normala lakukan kepada rakan-rakan gurunya, pelajarnya dan masyarakat sekelilingnya.

Dek kerana itulah, Taming Sari tekankan di sini mengapa Anwar dan kuncunya begitu ektrim mahu mengula-gulakan golongan itu dalam janji 100 hari penipunya itu. Guru adalah mereka yang paling dihormati di dalam masyarakat kerana profesion itu melibatkan ilmu. Tidak kiralah guru itu memang lepasan Universiti perguruan atau guru lepasan KPLI yang dulunya sukar mendapatkan perkerjaan. Apabila sudah berjaya menamatkan pengajian, guru-guru ini lupa diri di mana di masa mereka susah, kerajaan lah yang membantu mereka dengan menawarkan pekerjaan namun apabila sudah lama berkerja, dek kerana tidak berpuas hati dengan dasar-dasar yang tidak memihak mereka, mereka khianati kerajaan dengan masuk ke parti berhaluan songsang.

Normala bakal menjadi agen menyebarkan kemanisan elaun RM500 kepada guru jika Pakatan menang di dalam PRU13 dan tidak perlu tunggu PRU 13, Normala yang kini menjadi calon Tenang, bakal menjanjikan apa sahaja yang memenangkan hati guru-guru.

Bagi Taming Sari, kerajaan perlu serius melihat kes ini secara halus kerana guru boleh merubah minda masyarakat dengan mudah dan jika semua guru bersifat pengkhianat seperti Normala ini maka akan rosaklah agenda kerajaan dan nasionalisasi bangsa. Ini kerana Pakatan yang didokong Normala terkenal dengan sebuah parti yang tidak memperjuangkan nasib Melayu dan Islam secara menyeluruh. Di dalamnya penuh dengan idologi sonsang, tiada persefahaman dan sifat curiga mencurigai.

Wallahhualam.

Penulis,

Comments

3 comments to "Normala Contoh Guru Yang Anti Kerajaan"
  1. aku cukup geram dengan ketua2 UMNO kawasan aku dan kawasan lain2 juga. semua org yg kerja kjaan dianggap penyokong UMNO/BN, padahal, mereka2 ini yg ramai menetang kerajaan. masa mesyuarat cawangan aku pernah highlight tapi semua mereka gelak gelakkan aku. aku dgr cara derang bercakap pun aku dah tahu mana haluan depa. pernah sekali tu taim mengundi, seorang bekas tentera dilantik jadi wakil BN dalam peti undi. tapi sebelum tu aku dah gitau ketua cawangan yg org tu PAS, tapi dia x percaya malah aku dimarahi. lepas saja habis pengiraan undi, org tu keluar je dari bilik pengiraan terus sindir2 sambil perlekeh UMNO. sejak hari itu, aku malas nak aktif. ketua UMNO ni pun byk yg syok sendiri. kalau mahu BN terus berkuasa, jgn biarkan ketua2 UMNO yg poyo mcm tu.

  2. Orang yang anti kerajaan anti negara? Apa logik ni?


    Rakyat adalah majikan, kerajaan hanya pengurus.

  3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.