CHANNEL UMB

Nizar OII!! Kelakar! Lawak Haji Hadi Berapa Bulan

Monday, October 5, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 3 comments
Filed under: ,




Dalam ceramah malam tadi (Sabtu) di Bagan Pinang, Haji Hadi kata, bila isteri sedang mengandung, kita tanya berapa bulan. Orang tak tanya isteri selalu berapa kilo. Jadi mengikut logik Haji Hadi, inilah asas untuk undi bulan.

Memang sah Haji Hadi jenis orang tak pergi pasar.

Bila nak beli sayur dan ikan di pasar, mana kita tanya sayur dan ikan berapa bulan. Di pasar, peniaga ikan dan sayur jual segar-segar belaka. Marahlah mereka. Ada ke tanya ikan dan sayur berapa bulan???

Macam mana nak perintah negara, benda macam ni pun tak faham. Itu pun masa isteri-isteri Haji Hadi (ada tiga dengarnya) bersalin anak pun, ditanya juga berapa kilo. Akhirnya tanya juga pasal berat baby.

Jangan lupa ye, bila nak timbang ikan, sayur dan baby, kena pakai dacing atau alat ukur berat.

Guna dacing supaya tidak ada kena tipu dan beratnya tidak bertukar-tukar. Semua perkara diambilkira. Itulah kena selalu tanya berapa berat.

Psttt ... tanya skit.

Kalau PAS menang Bagan Pinang dan perintah Negeri Sembilan, beer dan arak boleh jual tak di Hotel-Hotel dan tempat peranginan di Port Dickson. Ana harap PAS nyatakan terang-terang tanpa syak ddan waham.

Jelaskan pendirian kepada semua rakyat tanpa mengira suku kaum bahawa arak dan beer tak boleh jual pada orang Islam. Hehehe ... Take Beer!

Comments

3 comments to "Nizar OII!! Kelakar! Lawak Haji Hadi Berapa Bulan"
  1. Seandainya Hadi jadi PM, tambah lagi bini jadi 4. Boleh balik kawasan bini tutup pintu tutup tingkap kacau kopi sebelum kena. Lepas masuk hospital kerana oxygen tak cukup naik ke kepala. Bini muda punya pukulan Hadi boleh masuk ICU.

  2. Ni lagi satu globlogger yang pening kepala aku ttgk...mcm mana blh terlepas...namo pun lawak jadi lawaklah jadinyo..pegi ceramah PAS itu isu je yang dapat..elaun kebas..isu lawak pun leh jadi isu blog nie..sapolah nak baco oiii...

    Arak kat PD ni dah bersepah2...jgn cakapla bape banyak...yang minum ramai org malayu gak..Ekau ingat UMNO heran ko arak kat PD nie..larang pun tak apo lagi nak banteras...

    Sebelum ko cakap ko pegi hotel2 dlm PD ni dari Glory Beach resort sampailah ke Thristle..berlambak!!!..jgn terkejut kalau ternampak Pemuda UMNO pun ado samo...

    Soal Nizar jadi boneka DAP, ko tgk Genting, Bukit Tinggi dll...dl tanah tu sapo punyo...tanah org melayu..sekarang sapo punyo...Ekau yang jawab..

    Cakap biar ado fakta...kalau goblogger nilah UMNO ado tak payah perang..elok ekau gi pasar jo..

  3. mara nampak terasela tu hehe