CHANNEL UMB

Nizar OII!! Salah Ke Orang Melayu Membincangkan dan Menyedarkan Tentang Bangsa Mereka?

Monday, October 5, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 7 comments
Filed under: , ,

Titled “50 Kemusykilan Tentang Manusia Bernama Anwar Ibrahim” (50 Questions on The Man Called Anwar Ibrahim), it is believed to be inspired by another book, “50 Reasons Why Anwar Cannot Become the Prime Minister”, published 12 years ago and which subsequently caused his downfall from the government. The Malaysian Insider

oleh Tokey Garam

Heboh berkenaan buku pasal 'Wajah Sebenar Tan Sri Khalid Ibrahim' yang disebarkan di kawasan Bagan Pinang. Tokey pernah dedahkan berkenaan kemusykilan tentang manusia bernama Anwar Ibrahim dan Tokey letakkan link disebelah kanan blog ini.

Persoalan, siapa sebenarnya yang memainkan isu perkauman.? Adakah The Malaysian Insider tidak paham tentang perkataan ini. Tokey berpendapat penyebaran buku ini adalah kerana ketakutan orang Melayu yang semakin tidak sedar akan perihal bangsanya sendiri.

Salahkah kita membincangkan dan menyedarkan tentang bangsa kita. Bangsa kita yang semakin dihenyak ditanah air sendiri.

Tokey - Permain sebenar perkauman adalah komplot pembangkang.

Comments

7 comments to "Nizar OII!! Salah Ke Orang Melayu Membincangkan dan Menyedarkan Tentang Bangsa Mereka?"
  1. sape yang memimpin....UMNO kan..PM sape...yang kene henyak bangsa Melayu..tapi mana pemimpin yang ikhlas memperjuangkan melayu...apa yang berlaku adalah kesilapan dan kealpaan UMNO..pentingkan diri sendiri hingga membuatkan bangsa merana..jgn salahkan parti lain..jgn tuding parti lain...UMNO parti melayu yang dominan...kerajaan yang berkuasa , so soal melayu kene henyak ..nak salah kan parti lain..yang kene henyak pemimpin2 UMNO yang rasuah dan pentingkan perut sendri je...umat melayu ok je...

    soal bahasa melayu, sape yang buat PPSMI..6 tahun..apa jadi...nak salahkan sape? sendri buat salahkan org lain..pegi dah....

  2. sedare buku Tan Sri Khalid dan Nuar tu bincang pasal Komplot Pembangkang yang tak pandai jaga melayu.

    Bace dulu..Lu jangan main komen je..

  3. buku Najib takde ke...buku mahathir ke..Penang tu bertahun Gerakan jaga..jaga melayu ke...sendiri makan pengat sendiri mau ingatlah...

    jgn salahkan org lain, kalau pemimpin sendiri khianat malayu sendiri...

  4. maaf bro gua nampak buka anwar dan khalid je..hehe

    satu selangor da tau perangai diorang

  5. sape pun yang khianat UMNO ke PAS ke kita tentang...jgn memilih...

  6. Salam Bro....

    Mana mana pemimpin bukan melayu yang tolong melayu...tk ada.. contoh terdekat dimana LGE bagi peruntukan sebanyak 10.3 juta kepada sekolah jenis kebangsaan [c]. sekolah agama rakyat berapa dapat 1.5 juta...mana keadailan yang dialungkan..mana dia pemimpin bukan melayu yang tolong emlayu....

    nak tanya sikit ...apa yang orang bukan melayu yang tolong hangpa semua ni....bagi tau sikit....

    nak belajar pun mintak pemimpin melayu...ni bila dah pandai tolak melayu....

    ingat cina saja yang boleh ajar orang melayu......

    hang malayu kan...

    fikir-fikrkan lah

  7. 酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店經紀,
    酒店打工經紀,
    制服酒店工作,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    專業酒店經紀,
    合法酒店經紀,
    酒店暑假打工,
    酒店寒假打工,
    酒店經紀人,
    菲梵酒店經紀,
    酒店經紀,
    禮服酒店上班,
    酒店小姐兼職,
    便服酒店工作,
    酒店打工經紀,
    制服酒店經紀,
    酒店經紀,

    ,