CHANNEL UMB

WOW ! Ini Baru 1Malaysia

Thursday, December 3, 2009 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under: ,


oleh Mat Rempit 1 Oren

Semalam gua pergi reunion sekolah lame gua dekat KL, kebetulan terjumpe 2 member rapat. Seorang india dan seorang cina. Yang india name Muthu dan yang cina name Ah Seng.

Alang-alang terjumpe member lame. Gua ajak borak.

Gua buka cerita pade Muthu yang 2 tahun dulu memang penyokong kuat Hindraf dan ceramah Anwar tak pernah miss. Kalau nak tahu Muthu ni tinggal kat Penang.

Gua : Wa.. Muthu mesti sekarang lu banyak happy pasal Lim Guan Eng, Anwar punya geng suda perintah Penang.

Muthu : Cit.. Mana ade. Gua benci sama itu Lim Guan Eng dan itu Anwar 'Putar Alam' sekali.

Gua : Ait..apa cerita? Itu kan dulu lu selalu suka sama itu dua orang juga.

Muthu : Itu dulu.. sekarang tidak lagi. Itu kampung Buah Pala suda buat saye pening kepala. Diorang sudah tipu sama kami masyarakat India. Hindraf pun suda kena tipu sama Anwar. Lagi bagus BN, sekurang-kurangnya negara kita sudah semakin maju.

Gua : Biar betul, gua tak percayalah. Lu Muthu.. cakap bukan selalu betul pun.

Muthu : Lu tak ade percaye. lu tengok ini gambar. Saya takde tipu punya.

Gua : Wa! Muthu..gua tabik sama lu. Ini baru betul-betul perjuangan.

Sementara itu member gua Ah Seng hanya mendengar Muthu dan gua berborak-borak. Gua perasan dan gua cube nak ajak die join sekali. Gua memang da lame tahu, die memang penyokong kuat DAP. Mane tahu die tengah geram dengan Muthu sebab tunjuk gambar tu. Ah Seng ni tinggal kat Klang, tempat DAP menang hari tu.

Gua : Hoi.. Ah Seng takkan marah kot. Ini negara demokrasi. Rileklah..

Ah Seng : Mana de gua mara. Gua sokong apa itu Muthu buat. Memang DAP sama Pakatan Rakyat ..tipu punya orang.

Gua : Ait.. lu pun suda murtad ka? Lu kan dulu penyokong DAP dan benci sangat MCA. Apa sudah jadi ?

Ah Seng : Haiya..Lu tak ada percaya ka. Gua memang sudah tak percaya sama DAP, banyak sangat janji tapi tak tepati. Rasuah kanan kiri. Gua tak suka MCA pun, gua sanggup sokong itu Gerakan. Sebabnya gua percaya BN lagi tolong kita rakyat. Tak ada percaya, gua pun ada gambar lu tengok sini .

Gua : Wow ! baguslah lu dua orang sekarang. Ini baru 1Malaysia.

Ah Seng,Muthu dan Gua : Suda kena tipu. Kita Semua 1Malaysialah.. Kah Kah Kah

Comments

0 comments to "WOW ! Ini Baru 1Malaysia"