CHANNEL UMB

Double Standard, Nik Aziz Ulamak Jenis Apa?

Sunday, February 28, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 3 comments
Filed under: ,



oleh Daniel Arif

Video di atas adalah rakaman peristiwa bersejarah ketika isu kes liwat 2 Anwar Ibrahim mula timbul pada tahun 2008 lalu iaitu ketika sebelum Saiful Bukhari melafazkan sumpah laknat.

Pada ketika Nik Aziz menggesa kedua-dua pihak yang terlibat di dalam kes liwat 2 itu untuk bermubahalah atau bersumpah.

Tidak lama selepas itu, Saiful Bukhari mengambil keputusan untuk melafazkan sumpah di Masjid Jalan Duta dan selepas itu pula Nik Aziz mengeluarkan kenyataan bahawa sumpah yang dilakukan Saiful tidak mengikut cara Islam.

Persoalannya sekarang, Nik Aziz hanya mengkritik Saiful Bukhari tetapi tidak mengulas langsung mengenai satu pihak lagi yang tidak melakukan sumpah dan juga memberi pelbagai alasan iaitu Anwar Ibrahim.

Disebabkan itu ramai yang melihat kenyataan Nik Aziz mengenai sumpah ini semata-mata hanya bertujuan politik iaitu pada satu ketika menyuruh bermubahalah dan pada satu ketika mendiamkan mulut serta tidak menggesa Anwar Ibrahim untuk bersumpah.

Inilah ciri-ciri pemimpin politik flip-flop yang hanya menggunakan agama untuk kepentingan politik.

Pelik, dahulu suruh bersumpah selepas itu apabila Saiful Bukhari bersumbah. Kritik pula Saiful Bukhari dan tidak menggesa langsung untuk Anwar Ibrahim bersumpah.

Nik Aziz ini ulamak jenis apa?

Kenapa double standard kepada Saiful Bukhari?

Comments

3 comments to "Double Standard, Nik Aziz Ulamak Jenis Apa?"
  1. ULAMAK BANGKAI BERNYAWA

  2. nik aziz=khawarij

  3. ape lagi yg orang tua tak reti bahasa nik aziz ni nak saiful tu buat? diorang dah abes idea la tu, ingat saiful tu main2? orang tu dah la teraniaya, diorang boleh cabar2 suruh sumpah, dah sumpah dier masih ckp bende tu tak betol. boleh ke nik aziz nak selamatkan anwar ni? jangan harap laa.