CHANNEL UMB

Khatib Buang Nama Agung & TYT,Ganti Nama Tuk Guru Guan Eng

Friday, August 20, 2010 by Unit Media Baru PPUM · 0 comments
Filed under:


oleh The Unspinners

Isu ini dibangkitkan oleh Ketua Perhubungan UMNO Negeri, Dato Ahmad Zahid Hamidi dalam perjumpaan dengan sayap UMNO Bahagian Tasek Gelugor.

Satu SMS kini sedang tersebar mengecam tindakan yang khatib tersebut:

Amat menyedihkan apabila masjid Pdg menora khatib Ustaz Zakaria Ahmad doakan KM PPinang Lim Guan Eng ganti Yg Pertua Agong dlm khutbah Jumaat lepas. Kalau nak ambil alih Putrajaya pun, jgnlah sewenang wenang nya d jual segala maruah bangsa & ugama kita. Slm perjuangan. Zulkefli Bakar.
Perkara ini berlaku pada wal bulan Julai bulan lepas di Masjid Padang Menora, Tasek Gelugor, khatib Jumaat, Zakaria Ahmad membaca doa panjangkan umur kepada Ketua Menteri Pulau "Linang" si kafir harbi "Pinochio" Lim Guan Eng.

Sehubungan dari itu, pihak Masjid Padang Menora melalui Pemangku Pengerusi Qariah Masjid, Salehuddin Abdul Rahamn telah memaklumkan perkara ini kepada Majlis Agama Islam Pulau "Linang" (MAIPP) untuk tindakan.

Turut serta, UMNO Pulau Pinang AKAN membuat bantahan kepada MAIPP.

Apa agaknya akan dilakukan oleh Pengerusi MAIPP. Kalau Salleh Man yang jadi Pengerusi MAIPP, mungkinkah dia lepaskan saja tanpa tindakan khatib tersebut?

PAS akan berhelah bahawa "Pinochio" Lim adalah Ketua Negeri pilihan rakyat. Ini bermakna mereka tidak memperakui Perlembagaan baik Perlembagaan Malaysia atau Negeri akan kedudukan Agong dan Yang Dipertua Negeri Pulau "Linang" sebagai Ketua Negara atau pun Ketua Negeri.

"Pinochio" Lim bukan Khalifah Omar Abdul Aziz yang adil dan prihatin kepada semua golongan rakyat lagi bijaksana dalam tindak tanduknya. Dia adalah kafir harbi yang memusuhi dan menindas Melayu dan Islam.

Nik Aziz sudah sebut pasal hukum hudud semalam dan bersangkut kait dengan negara Islam impian PAS lah tu ...

Mari kita lihat apa kata Amirul Mukminun mata sepet rambut Brylcreem kepada penyokong PAS Pulau Pinang akan kata tentang itu? Kalau tak pun, Pengerusi partinya Karpal "Tunda Cat" Singh?

P/S Kononnya Malaysiakini lapor Malik Kassim dah nafi.

Kalau takdak, awat kita tau nama sekali? Kita tunggu MAIPP nafi ada komplen ka tidak? Khatib Zakaria Ahmad nak tak nafi sendiri?

Jemaah dengaq hang kata apa? Kalau tak, Allah tau. Macam mana pokok boleh goyang. Malik kata tak ada angin hehehe ...

Comments

0 comments to "Khatib Buang Nama Agung & TYT,Ganti Nama Tuk Guru Guan Eng"